سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بخش عمده ظرفیت های صنایع پتروشیمی وامدار صنایع بالادستی


بخش عمده ظرفیت های صنایع پتروشیمی وامدار صنایع بالادستیایرنا/ مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سابقه ایران در تولیدات محصولات صنایع بالادستی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود 62 میلیون تن در بخش پتروشیمی ظرفیت تولید ایجاد شده که به غیراز بخش اندکی، بقیه مربوط به صنایع بالادستی است.

عباس شعری مقدم امروز(دوشنبه) در نخستین کنفرانس بین المللی «مستربچ و کامپاند پلیمری» به ماموریت جدید وزارت نفت برای ورود به صنایع پایین دستی اشاره کرد و گفت: در این ماموریت جدید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی موظف شد برای توسعه و رشد صنایع پایین دستی ورود کند.
وی ادامه داد: اوج ارتباط صنعت پتروشیمی با صنایع پایین دستی مربوط به تاسیس شرکت بازرگانی پتروشیمی بود تا بر اساس آن، نیازهای مربوطه پیگیری شود اما پس از خصوصی سازی این ارتباط نیز از بین رفت.
شعری مقدم همچنین به ورود پتروشیمی ها به بورس اشاره کرد و گفت: با ورود به بورس متاسفانه رابطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز قطع شد و بدنبال آن مشتری مداری نیز در بخش پتروشیمی از بین رفت.
وی خواستار بازگشت نقش حاکمیتی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد و گفت: ما باید در صحنه باشیم و نقش رگولاتوری (تعادل بخشی) را در صنایع بالادستی و پایین دستی اعمال کنیم.
وی در ادامه به مشکلات صنعت مستربچ و کامپاند اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی پایدار به خوراک کافی، پایین بودن ظرفیت تولید این صنعت، نبود بازار مصرف این محصولات، عدم امکان حضور در بازارهای بین المللی، ثابت بودن نرخ ارز در شرایط تورم و بالا بودن نرخ تسهیلات از جمله مشکلات عمده این صنعت به شمار می آید.
دبیر نخستین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پلیمری نیز در این نشست گفت: فاصله زیاد دانشگاه با نیازهای صنعت، دلیل اصلی برگزاری این کنفرانس بوده ضمن اینکه نیاز به صنایع تکمیلی بشدت احساس شده است.
امید کوشکی با بیان اینکه مالزی تنها کشوری است که در آسیا در زمینه مستربچ و کامپاند کنفرانس بین المللی برگزار می کند، افزود: ایران با برگزاری این کنفرانس در زمره برگزارکنندگان قرار گرفته است ضمن اینکه با این اقدام نیازهای ارتقای دانش فنی از کشور مرتفع خواهد شد.
وی ادامه داد: 60 مقاله داخلی و 10 مقاله خارجی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که همه در دو روز برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد.
کوشکی اضافه کرد: همزمان با برگزاری این کنفرانس نمایشگاه جانبی و یک کارگاه آموزشی برای علاقه مندان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، مستربچ یا کامپاند از سه جز پایه پلیمری، مواد شیمیایی و عامل سازگاری فعال تشکیل شده است.
پلیمرها در انواع صنایع از جمله صنعت بسته بندی، تولید لوله و اتصالات، سیم و کابل، لوازم خانگی و قطعات خودرو استفاده می شوند.
نخستین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پلیمری در روزهای 26 و 27 بهمن ماه در محل پژوهشگاه پلیمیر و پتروشیمی ایران برگزار می شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
آشنایی با صنایع پتروشیمی (12) - مجتمع های بزرگ پتروشیمی