سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت‌الله علم‌الهدی: عشق عملیاتی به تبار پیامبر با جریان‌های سیاسی زاویه‌دار با اسلام مقابله می‌کند


آیت‌الله علم‌الهدی: عشق عملیاتی به تبار پیامبر با جریان‌های سیاسی زاویه‌دار با اسلام مقابله می‌کند

فارس/ امام جمعه مشهد گفت: جریان سیاسی که امروز در جامعه به دنبال قدرت‌یابی است و در برابر بعد دوم رسالت پیامبر ایستادگی کرده و می‌خواهد با آن زاویه پیدا کند، بداند عشق عملیاتی به تبار پیامبر زمینه مقابله با چنین جریانی را فراهم می‌کند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در جمع نیروهای بسیج و سپاه که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: افراد دارای دو موضع احساسی و عاطفی هستند و باید دید که چرا عزیزان پیامبر دچار مظالمی شدند که در زندگی عادی یک انسان و خانواده قابل تصور نیست.

خطیب جمعه مشهد افزود: در جریان زندگی سیاسی و اجتماعی این امت سابقه ندارد که یک امام را به شهادت برسانند و سر بریده او را به دست فرزند سه ساله‌اش بدهند، در تاریخ امت این سنگ‌دلی ثبت شده است.

وی بیان کرد: در جریان عملیات ارشادی مردم، وقتی تاریخ انبیاء را مشاهده می‌کنیم پیامبری به مانند رسول‌الله(ص) موفق نبوده است، در طول عمر نبوت ایشان، امپراتورهای قدرتمند در برابر عظمت اسلام به زانو درآمدند آن هم به گونه‌ای که در طی آن سال‌ها مردم را به سمت خدا دعوت کردند تا جایی که معارف ایشان بر همه قدرت‌های روی کره زمین سایه افکند.

وی ادامه داد: در دوره اعلام رسالت، پیامبر اسلام مشکلات زیادی را تحمل کردند طوری که سایر انبیاء الهی که قرن‌ها مردم را به سوی خدا دعوت می‌کردند با سختی‌هایی که پیامبر اسلام رو به رو شدند، قابل مقایسه نیست.

وی با تاکید بر اینکه اذیت و آزار پیامبر اسلام مربوط به جریان تبار رسول‌الله(ص) در طول تاریخ بود، خاطرنشان کرد: از رحلت پیامبر تا غیبت امام زمان (عج) 250 سال فاصله بود و هرچه فرزندان پیامبر در دنیا وجود داشتند ظالمان آن دوران یا آنها را شهید کردند و یا از بین بردند، کارنامه سیاسی اجتماعی این امت فقط ظلم به تبار پیامبر و خط آن مواجه و رویارویی با پیامبر اسلام بود.

وی تاکید کرد: فرزندان پیامبر مردمی نبودند که به عنوان مفاسد معرفی شوند، امام صادق (ع) می‌فرمایند شما کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید عترت پیامبر دشمن من است، شریف‌ترین انسان‌های کره زمین و عالم ترین‌ها در عترت ایشان وجود داشت و در این حال این ظلم به عترت پیامبر ظلم به خود رسول الله بود.

وی یادآور شد: از همان روزی که پیامبر دعوت مردم را آغاز کردند رویارویی با ایشان آغاز شد، این جنگ با خود پیامبر بود که شکل گرفت و دلیل ادامه این مواجه‌شدن با پیامبر به جایی رسید که پسر معصوم پیامبر دیگر در بین مردم نباید وجود می‌داشت.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: روز اولی که پیامبر رسالت خود را اعلام کردند، خطاب به مردم فرمودند بگویید لا اله الا الله تفلحو، مردم با این سخن رسول‌الله(ص) مشکلی نداشتند، کار را به جایی رساندند که عترت پیامبر جرات خودنمایی در قالب فرزندان رسول‌الله(ص) را نداشته باشد و انواع و اقسام عداوت‌ها و ظلم‌ها را در حق خاندان پیامبر انجام دادند.

علم‌الهدی تبیین کرد: تمامی رسالت پیامبر این نبود که تنها وحی به ایشان ابلاغ شود، بلکه رسالت پیامبر یک رسالت دو بعدی بود، نخست ابلاغ وحی و صورت دوم مدیریت بشر بود،‌ عرب‌ها با مدیریت پیامبر دشمنی داشتند آن هم به گونه‌ای که جنگ اعراب با پیامبر به این دلیل بود که ایشان در یک نظام مستقل غیر قبیله‌ای مدیریت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اهل قریش از بیان لفظ لا اله الا الله ترس نداشتند اما حاکمیت وحیانی را نمی‌پذیرفتند لذا بعد از رحلت پیامبر در اسلام هم این مشکل وجود داشت آن هم به گونه‌ای که مدیریت جهان عرب به عنوان یک حکومت استقلالی به شخص خودشان تعلق داشته باشد و بعد از رحلت پیامبر اگر ائمه اطهار اعلام می‌کردند که با حکومت و سیاست کاری نداریم و تنها به دین و احکام آن می‌پردازیم دیگر مسئله کشتار و برخورد با تبار پیامبر مطرح نمی‌شد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در یک چنین شرایطی جامعه اسلامی نیاز به ائمه معصومین داشت، عنوان کرد: اگر ائمه ما در برابر حکام تسلیم بودند دیگر جنگی نبود لذا در ارتباط با بعد دوم رسالت پیامبر، برای رسول‌الله(ص) دشمن تراشی کرد و تمام جنگ‌هایی که به وجود آمد دلیلش همین بود که در ادامه‌ مظلومیت ائمه را مشاهده کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز در جامعه خود نمی‌توانیم بعد دوم رسالت پیامبر را نادیده بگیریم و با سلسله عواطف بی‌محتوا خود را وابسته به اهل بیت نشان دهیم، تمام مظلومیت‌هایی که در طی ماه محرم بر اهل بیت واقع شد در خط مواجه و رویارویی با پیامبر رخ داده بود.

وی خطاب به جمع حاضر گفت: امروز به عنوان یک مسلمان اگر بی‌تفاوت باشیم که مدیریت جامعه در خلاف خط رسالت پیامبر باشد در حقیقت با همان مردمی هستیم که کنار ایستادند و ظلم به فرزندان پیامبر اسلام را تماشا کردند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه عشق ما به اهل بیت پیامبر عشق اجرایی است و این نیست که یک جریان عاطفی تنها وجود داشته باشد، یادآور شد: کسانی که با پیامبر اینگونه از نوع عاطفی برخورد کنند درست برخوردشان مانند کسانی است که شب عاشورا امام حسین(ع) را تنها گذاشتند.

وی در پایان یادآور شد: جریان سیاسی که امروز در جامعه به دنبال قدرت‌یابی است و در برابر بعد دوم رسالت پیامبر ایستادگی کرده و می‌خواهد با آن زاویه پیدا کند، بداند عشق عملیاتی به تبار پیامبر زمینه مقابله با چنین جریانی را فراهم می‌کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آیت الله علم الهدی: زاویه دولت یازدهم با رهبری