سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درمان موثرتر سرطان سینه با پلاسمای جت


نتایج مطالعه محققان انستیتو پاستور ایران نشان می دهد که پلاسمای جت در قیاس با سایر روش های درمانی برای سرطان سینه موثرتر است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'فرحناز یزدان طلب' مجری این مطالعه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در حاشیه یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز جمعه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: پلاسمای جت یکی از پر استفاده ترین روش ها برای تولید پلاسمای اتمسفری سرد است.

به گزارش «انتخاب» ، یزدان طلب افزود: پلاسمای جت نوعی تخلیه الکتریکی پایدار، هموژن و یکنواخت در فشار اتمسفری تولید می کند و دمای گاز در این تخلیه الکتریکی کمتر از 50 درجه است که برای درمان حساس به حرارت بسیار مناسب است.

وی خاطرنشان کرد که در طرح پژوهشی وی با عنوان «بررسی روش پلاسمای اتمسفری سرد در درمان سرطان سینه» که در یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه به صورت پوستر ارائه شد، تاثیر پلاسمای اتمسفری سرد روی سلول های سرطان سینه رده MDA-MB-231 مورد بررسی قرار گرفته است.

این کارشناس ارشد بیوشیمی افزود: هدف از این تحقیق که در فاز کشت سلولی انجام شده است، بررسی مهار رشد سلول های سرطانی سینه با استفاده از پلاسما جت اتمسفری سرد بود.

به گفته یزدان طلب، در این پژوهش از گاز هلیوم برای ایجاد پلاسما در دمای اتاق به صورت تابش نقطه ای در سه زمان مختلف 60، 90 و 120 ثانیه استفاده شد و با استفاده از آزمایش سمیت سلولی (MTT ) درصد زنده ماندن سلول های تیمار شده بررسی شد.

نتیجه این مطالعه نشان داد که با افزایش زمان تابش، میزان زنده ماندن سلول های سرطانی درمان شده با پلاسما کاهش یافت. همچنین بر اساس نتایج این مطالعه، زمان بهینه تابش پلاسما برای از بین بردن سلول های سرطانی 90 ثانیه بود.

این محقق خاطرنشان کرد: نتیجه این مطالعه نشان می دهد که استفاده از پلاسمای اتمسفری سرد می تواند روش درمانی مناسبی برای سلول های سرطانی به شمار آید.

سرطان سینه از شایع ترین انواع سرطان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در میان زنان است.

سال های اخیر روش های نوینی برای کاهش عوارض جانبی و اختصاصی عمل کردن درمان ها صورت گرفته است تا تنها بافت توموری مورد تهاجم فرار گیرد و سلول های سالم از گزند اثرات درمانی در امان بمانند.

یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه روز چهارشنبه در تالار امام علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شروع به کار کرد و تا روز جمعه ادامه دارد. 

در این کنگره محورهای متعددی از جمله اپیدمیولوژی، اتیولوژی، ریزفاکتورها، پیشگیری و غربالگری، بیولوژی مولکولی و ژنتیک، تازه های تشخیص، مرحله بندی، تازه های درمانی، توانبخشی، مسایل روانی و اقتصادی، اجتماعی، سلامت معنوی، تغذیه و داروسازی مورد بحث قرار می گیرد. 


ویدیو مرتبط :
cancer recurrence after breast cancer.عود سرطان پس از درمان موفقیت آمیز سرطان سینه