سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام آلمانی: تصور درستی از داعش نداشتیم/ اوضاع کشور بسیار حساس است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره حفاظت از قانون‌اساسی آلمان اعلام کرد که این کشور از آغاز برداشت نادرستی درباره گروه تروریستی داعش داشته است.

«هانس گئورگ ماسن» رئیس این اداره به روزنامه آلمانی «ولت‌آم‌زونتاگ» گفت: «نخست این موضوع غیرممکن تصور می‌شد که گروه داعش از موج پناهجویان برای فرستادن عناصر خود به آلمان استفاده کند.»

ماسن افزود: «این به خودی خود مشکلی بزرگ است که حدود 70 درصد از افرادی که در قالب پناهجو وارد آلمان می‌شوند،گذرنامه ندارند.»

وی بار دیگر درباره امکان حملات تروریستی در آلمان هشدار داد و گفت:‌«اوضاع امنیتی بسیار حساس است و حدود هزار و ۱۰۰ تروریست به صورت بالقوه در کشور حضور دارند.»

ماسن افزود که داعش قصد داشت که حملاتی علیه آلمان و منافع آلمان صورت دهد وی در عین حال افزود: «در حال حاضر ما هیچ اطلاعاتی از برنامه‌ای برای حمله ای تروریستی در آلمان نداریم.»

این مقام آلمانی جریان سازی‌های داعش را در راستای تشویق حملات در آلمان دانست و گفت که چندین مورد در ارتباط با اتباع آلمانی بودند که از سوریه به کشور بازگشته بودند و اینها نشان می‌دهند که خطر تکفیری‌ها همچنان برای آلمان وجود دارد.

وی اینکه تاکنون حمله بزرگی در آلمان رخ نداده است را مدیون اقدام مقامات امنیتی دانست.

ماسن در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود که سازمان متبوعش از حدود 300 مورد اقدام سلفی‌ها و دیگر گروه‌های تکفیری برای به جذب پناهجویان خبر دارد.

انتهای‌پیام/م


ویدیو مرتبط :
شرایط حساس کشور با توجه به اوضاع منطقه