سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قبله نمای دلها به سمت کربلا چرخش گرفت


به گزارش ایرنا، به اینجا که قدم بگذاری دلت یک کاسه می شود، به جمع عشاق حسین می پیوندد، ناخودآگاه قدم به مهران بگذاری و این همه شور حسینی مردم را ببینی اشک از چشمانت سرازیر می شود.
اینجا نه از درد پای زایران خبری است و نه از خستگی و کوفتگی، اینجا حدیث عشق را زائران با ثبت تصاویری زیبا از حب به اهل بیت خلق کرده و قبله نمای دلها به سمت کربلا چرخش گرفته است.
اینجا را نمی توان در اذهان متصور شد، اینجا مهران قدمگاه زائران عاشقی است که سواره و پیاده خود را رسانده اند تا در اربعین سرور و سالار شهیدان خود را به خورشید کربلا برسانند و با نوای زینب(س) هم ناله شوند.
اینجا هر کاری را که بخواهی انجام دهی باید عشق دوران کودکی را زمزمه کنی، اینجا گویی همه صدای هل من ناصر ینصرنی آقا اباعبدالله(ع) را شنیده و خود را به کوی عاشقی رسانده اند.
موج حضور زائران با نزدیک شدن به اربعین سید و سالار شهیدان ثانیه به ثانیه بیشتر و بیشتر می شود، کوچه و خیابان ها و میادین مهران این روزها مملو از تجمع حضور هزاران زائر حسینی است که می خواهند میهمان اربابشان شوند.
اعضا موکب های مستقر در مهران نیز خستگی نمی شناسند، دوستداران اباعبدالله(ع) در این اماکن شبانه روزی در حال پذیرایی گسترده از زایران هستند.
کمکهای مردمی برای پذیرایی از زائران نیز بیشتر و بیشتر می شود، دوستداران حسین(ع) از خرما گرفته تا چایی، شیر گرم، غذا، میوه و آب از زایران با رویی گشاده پذیرایی می کنند.
اینجا تنها باید بود و دید که عشق حسین(ع) آنچنان در قلبها و دلهای این میزبانان جای خوش کرده که هر کس می خواهد در پذیرایی از زائران پیشقدم باشد.
اشتیاق حضور زایران برای زیارت اباعبدالله(ع) آنچنان زیاد بوده که تا کنون 800 هزار زائر از مرز مهران تردد که نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر افزایش داشته است.
ازدحام زائران در مرزی به حدی است که جانشین فرمانده نیروی انتظامی امروز اعلام کرد: خروج زائران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی با توجه به ازدحام بیش از حد در مرزهای مهران ، چزابه و شلمچه و آغاز دور بازگشت زائران از عتبات عالیات ممنوع است و امکان پذیر نیست.
سردار اسکندر مومنی اظهار کرد: موج بازگشت زائرانی که طی روزهای گذشته به عراق عزیمت کرده اند آغاز شده و هم اکنون با ترافیک شدید بویژه در مرز بین المللی مهران برای بازگشت به کشور روبرو هستیم.
وی افزود: امکان خروج زائران با توجه به شرایط ایجاد شده اکنون میسر نیست لذا از همه کسانی که در مسیر مرزهای کشور هستند و یا در پایانه های مهران، شلمچه و چزابه منتظر خروج از کشور هستند می خواهیم به شهرهای مبدا حرکت خود باز گردند چرا که اجازه خروج از کشور به آنان داده نخواهد شد.
جانشین فرمانده ناجا یادآور شد: بدون شک حضور در مرزها باعث معطلی و بروز مشکلاتی برای آنان خواهد شد بنابراین از تمامی کسانی که پیگیر اخبار اربعین هستند می خواهیم از حضور در مرزها به ویژه مرز مهران که با ازدحام کم سابقه زائران روبروست، اجتناب کنند.
به گزارش برخی منابع مردمی از صبح امروز پلیس راه در ورودی های استان ایلام در استان کرمانشاه و حتی همدان از آمدن خودروهای عمومی حامل زائران به سوی مهران ممانعت می کند.
شهر 15 هزار نفری مهران در این روزها پذیرای بیش از 100 هزار نفر جمعیت زائر است که می خواهند برای شرکت در آیین اربعین به کربلای معلی سفر کنند.
با نزدیک شدن به اربعین حسینی بر حجم زائرانیکه خواستار حضور در آیین های اربعین هستند لحظه به لحظه بیشتر می شود و تعداد بسیار کثیری نیز در پایانه مرزی منتظر اجازه خروج از کشور هستند.
7171/6034

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کربلایی مجتبی رمضانی-محرم89-کربلا ای کربلا کربلا ای قبله دلها.....