سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تناسب اندام/ چرا اکثر دختر خانم‌هاي جوان در جهت لاغري قدم بر مي‌دارند؟


  X  

تناسب اندام/ چرا اکثر دختر خانم‌هاي جوان در جهت لاغري قدم بر مي‌دارند؟

مجله پزشکي دکتر سلام/ چرا اکثر دختر خانم هاي جوان در جهت لاغري قدم بر مي دارند و به دنبال لاغرشدن هستند و دوست دارند شبيه مانکن ها و باربي ها شوند علت اين علاقه زياد چيست و چگونه اين امر بروز مي دهد
امروزه در دنيا تب لاغري و تناسب اندام خيلي‌ها را درگير کرده است که اين نياز گاهي فردي است و گاهي در جريان ارتباط با ديگران و به‌ دليل تاثيري که افراد روي يکديگر مي‌گذارند به‌وجود آمده است.
داروهاي لاغري مثل قارچ‌هايي که هر جايي را براي رشد و نمو مناسب مي‌يابند، همه جا گسترده شده‌اند؛ از برخي داروخانه‌ها گرفته تا سوپرمارکتي‌ها و از عطاري‌ها گرفته تا دستفروشان.
در شبکه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي مجازي، تبليغات زيادي روي مکمل‌هاي لاغري مي‌شود؛ به طوري که در تبليغات‌شان، مانکن و لاغر بودن را نوعي زيبايي افراد معرفي کرده و از اين راه سعي در فروش قرص‌هاي لاغري خود مي‌کنند که محتواي اين قرص‌ها متأسفانه چيزي جز مواد مخدر مثل شيشه و کريستال نبوده و فرد مصرف کننده با خوردن اين مکمل‌ها شايد به ظاهر لاغر شود اما در باطن معتاد شده و دچار بيماري اعتياد مي‌گردد.
بر اين اساس دکتر تيرنگ نيستاني در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مکمل‌هاي لاغري اظهار داشت: مکمل‌هاي لاغري به صورت پودر و قرص بوده که مواد تشکيل دهنده آن، عصاره چاي سبز و نوعي جلبک است که بعضي از اين مکمل‌ها داراي پروانه ساخت از وزارت بهداشت بوده و در داروخانه‌ها به فروش مي‌رسد اما متأسفانه قسمت اعظمي از اين مکمل‌ها وارداتي بوده و به صورت غيرمجاز به دست مصرف کننده مي‌رسد.
مکمل‌هاي ماهواره‌اي کالاهاي دروغين
وي ابراز داشت: يکسري مکمل‌هاي قلابي که در ماهواره تبليغ آن مي‌شود، اين تفکر را بر افراد مصرف کننده القا مي‌کنند که اين مکمل‌ها، چربي را از طريق پوست، ادرار و مدفوع دفع مي‌کند که در حقيقت کالري اضافي در بدن مطلقاً از طريق پوست بيرون نمي‌رود و تنها راه خارج شدن آن، از راه سوخت و ساز و فعاليت‌هاي بدني است.
عدم تعادل کالري و فعاليت برابر با چاقي
وي بيان کرد: هنگامي که کالري و سوخت و ساز بدن متعادل نباشد، اين امر سبب بروز چاقي در فرد شده و براي لاغر شدن بايد انرژي بدن را کم کرده تا بر هر دو عامل تأثير گذاشته و فرد لاغر شود.
اين متخصص تغذيه با بيان اين که اکثر مکمل‌هاي لاغري به وسيله سازمان غذا و دارو تأييد نشده است، افزود: مکمل‌هايي که وزن را کم مي‌کند، بر روي قسمت مرکزي مغز و در مرکز سيري و گرسنگي اثر مي‌گذارد و اين داروها عوارض خاص خود را مانند افسردگي، اضطراب، پريشان فکري، پريشان خوابي بر فرد مصرف کننده مي‌گذارد و همچنين در مطالعاتي نشان دادند که متأسفانه بر روي قلب هم تأثير منفي مي‌گذارد.
نخوردن؛ بهترين مکمل لاغري
نيستاني ادامه داد: مکمل‌هايي در داروخانه‌ها موجود است که با مصرف آن سبب جذب آب شده و از اين طريق حجم زيادي از معده را آب فرا گرفته و موجب سيري کاذب مي‌شود اما به طور کلي عملکرد درماني چاقي در افرادي که حجم معده بزرگي دارند، با خوردن اين مکمل‌ها حل شدني نيست.
وي اضافه کرد: بعضي از اين مکمل‌ها متأسفانه وابستگي و اعتياد به دنبال دارد و فرد مصرف کننده را عصبي مي‌کند.
بهترين رژيم اصلاح غذا خوردن
نيستاني گفت: براي کم کردن وزن، ما بايد عادات بد غذا خوردن را کنار گذاشته و آن را اصلاح کنيم و مسئله تغذيه و کنترل وزن يک مقوله مادام العمر است تا اسير عوارض آن نشويم.
بر همين اساس دکتر جعفر باي آسيب‌شناس اجتماعي با اشاره به شيوع مصرف مکمل‌هاي لاغري در جامعه اظهار داشت: متأسفانه امروزه مقوله لاغر شدن براي اين است که بتوانند مردم به خصوص دختران جوان ثابت کنند که از زيبايي ظاهري برخوردار هستند.
مد و جلب توجه عامل لاغري سريع
وي بيان کرد: لاغر شدن براي جوانان سخت و زمان‌بر است؛ به همين علت اين نسل به جاي انجام فعاليت‌هاي ورزشي و رژيم غذايي مناسب رو به مصرف مکمل‌هاي غذايي آورده و به اين مواد متأسفانه وابستگي شديدي پيدا مي‌کند.
وي با بيان اين که مد شدن لاغري سبب مصرف مکمل‌هاي لاغري است، افزود: در بين جوانان، خصوصاً دختران داشتن بدني باربي و مانکني يک مد شده و متأسفانه براي جلب توجه و ديده شدن، خود را ملزم به لاغري مي‌کنند.
اعتيادآور بودن مکمل‌هاي لاغري
در مکمل‌هاي لاغري متأسفانه از شيشه و مواد آمفتامين که اعتيادآور صنعتي بوده، استفاده مي‌کنند و همين امر سبب وابستگي شديد و معتاد شدن مصرف کنندگان خواهد شد.
وي در پايان گفت: يکي از مسائلي که دختران خصوصاً سراغ مصرف مکمل‌هاي لاغري مي‌روند، چشم و هم‌چشمي در بين فاميل و همچنين جلب توجه براي ديگران است و اين قضيه تا حدي برايشان مهم است که حاضرند سلامتي خود را به خطر اندازند تا اندامي باربي و لاغر داشته باشند.
گفتني است، مصرف مکمل‌هاي لاغري در پي چاق شدن جوانان در جامعه ماشيني و اينترنتي امروزه متأسفانه باب شده که خيلي از اين مکمل‌ها قلابي بوده و باعث بروز عوارضي چون تيک‌هاي عصبي، يبوست، استرس و اضطراب، پريشان فکري و نداشتن خواب‌هاي منظم است که دامنگير مصرف کنندگان مي‌شود و سبب وابستگي و اعتياد اين افراد به مکمل‌هاي لاغري که از شيشه و ديگر مواد صنعتي درست شده، بسيار شديد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
نرم افزار پزشکی ورزشی، تناسب اندام و پرورش اندام