سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا: دور تازه مذاکرات «وین» درباره سوریه ۲۳ آبان برگزار می‌شود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تصریح کرد که دور تازه مذاکرات «وین» به منظور حل بحران سوریه، شنبه هفته آینده (14 نوامبر، 23 آبان ماه) با حضور نمایندگان 17 کشور برگزار می‌شود.

آمریکا اعلام کرد که دیپلمات‌های کشورهای مختلف روز شنبه در وین گرد هم می‌آیند تا مذاکرات بین‌المللی برای یافتن یک راه‌حل سیاسی درباره سوریه را ادامه دهند.

طبق این گزارش، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا قرار است پنجشنبه شب هفته جاری عازم تونس شود و قبل از پیوستن به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست رهبران گروه ۲۰ موسوم به (G20) که قرار است روز یکشنبه در ترکیه برگزار شود، توقفی در روز شنبه در وین خواهد داشت.

کربی روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد: «وزیر خارجه آمریکا در وین نشست‌های دو جانبه و چندجانبه با همتایان خارجی خود درباره بحران‌های در جریان در سوریه خواهد داشت».

پیشتر وزارت خارجه مسکو اعلام کرده بود که دور بعدی مذاکرات سوریه قرار است روز شنبه هفته آینده برگزار شود.

دور پیشین مذاکرات درباره سوریه در تاریخ ۳۰ اکتبر در «وین» پایتخت اتریش با حضور تقریباً ۲۰ دیپلمات ارشد منطقه و قدرت‌های کلیدی برگزار شد و کری «آغاز فرایند دیپلماتیک» برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه را اعلام کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در مورد حضور ایران در نشست آتی وین گفت: «دو موضوع مهم در دستور کار اجلاس است؛ یکی تعیین گروههای تروریستی که به نظر ما واضح است که گروه‌های تروریستی کدام هستند و موضوع دوم توافق درباره ادامه کار است».

وی ادامه داد: «مابه دو اصل مبارزه با تروریسم به عنوان وظیفه‌ای بین‌المللی و تعیین سرنوشت مردم سوریه توسط مردم سوریه اعتقاد داریم و می‌توانیم در این زمینه تسهیل کننده باشیم».

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرده است که به دلیل برنامه سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران «هنوز معلوم نیست ما در چه سطحی در اجلاس شرکت کنیم».

«جان کربی» با اینحال تأیید نکرد که محمد جواد ظریف بار دیگر در این نشست شرکت کند و گفت که «هنوز در حال حاضر نمی‌تواند درباره مشارکت ایران صحبت کند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «من فکر می‌کنم هرچه در این هفته جلوتر برویم، چیزهای بیشتری را خواهیم فهمید و دقیقاً متوجه می‌شویم که چه کسانی در این نشست شرکت خواهند کرد و چه نشست‌هایی برگزار می‌شود».

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دور تازه مذاکرات وین