علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پیشنهاد انتخاب مشاور روحانی برای استانداری کرمانشاه بررسی می‌شود


به گزارش خبرنگارمهر، اسدالله رازانی در گردهمایی ائمه جماعت که شامگاه سه شنبه با رویکرد اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به موقعیت اجتماعی روحانیت در جامعه و قبول مسئولیت‌هایی چون ارشاد و تبلیغ، مباحث دینی در بسیاری از تصمیم گیری‌ها اثرگذار است و مبلغین لباس پیامبر(ص) را بر تن دارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: روحانیت قبل از انقلاب نیز به نوعی دارای محدودیت بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور این مبلغین در عملکرد نظام و دستگاه های اجرایی دچار تحول و گستردگی شد.

رازانی با اشاره به اینکه مسئولان انتظارات بالایی نسبت به روحانیون دارند، گفت: در مجموع کشور و به ویژه استان ما در سطح ملی دارای موقعیت استراتژیکی است و اگر بخواهیم چشم انداز آینده ما روشن باشد باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم چراکه روحانیون مبلغ نظام و جمهوری اسلامی هستند و مردم نیز نگاهی علمی و تیز بین به مسائل ملی و منطقه ای دارند.

وی با بیان اینکه مبلغین باید از اطلاعات روز دنیا و مسائل جامعه مطلع باشند، گفت: مبلغین باید از روند توسعه و رشد استان آگاهی داشته باشند تا در امر تبلیغ و اثرگذاری بهتر عمل کنند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: به عنوان خدمتگذار مردم استان کرمانشاه  بر اساس اطلاعاتی بدست آمده از پروژه های عمرانی و استانی طی این سه ماه می توان گفت فعالیت‌های بزرگ و امید آفرین و همچنین سرنوشت ساز در بخش های مختلف استان آغاز شده است که سنگ بنای پیشرفت آن با چشم اندازهایی مناسب ترسیم شده  و آینده خوبی را در استان رقم خواهد زد.

وی با اشاره به برخی از پروژه های استانی و مراحل اجرایی آن افزود: در بخش آب و کشاورزی در دولت و ‌نظام به ویژه مبحث انتقال آب سیروان به دشت های گرمسیری که در بخش کشاورزی موثر است را پیگیری خواهیم کرد.

رازانی با یادآوری اینکه از سالیان گذشته اولین تصمیمات مسیر آب سیروان در چارچوب نظام حقوقی اتخاذ شده است، گفت: امروز برگشت آب این نواحی به کشور و به ویژه استان کرمانشاه پیگیری شده و طی ۴ سال اخیر با مبادرت دولت و قرارگاه خاتم به عنوان منجی و همچنین مساعدت دولت تدبیر و امید در راستای ارائه گزارش عملکرد به مقام معظم رهبری برای تخصیص هزینه از منابع ارزی توسعه صندوق ملی ۸ میلیارد دلار برای این طرح اختصاص داده شده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این پروژه عظیم و تاریخی کشور حدود۴۰۰ کیلومتر کانال اصلی دارد و تونل آن دارای ۵۰ کیلومتر طول و ۷ متر قطر می باشد که هم اکنون ۴۶ کیلومتر آن احداث گشته و ۳ کیلومتر دیگر ظرف یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

رازانی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این پروژه عظیم در حدود یک میلیارد متر مکعب آب از طریق این تونل به شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین آب رسانی و مابقی آن به منطقه مهران خواهد رسید.

وی گفت: هر هکتار زمین ۸ هزار متر آب لازم دارد و با به بهره برداری رسیدن این پروژه  نزدیک به یک میلیارد متر مکعب و بالغ بر صدهزار هکتار زمین آبرسانی می شود و برای بهره برداری از این ابرپروژه نیاز به کار و تلاش بیشتری است و اقتصاد کشور و به ویژه استان را رونق خواهد بخشید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پالایشگاه نفت آناهیتا تعیین تکلیف شده است، گفت: در این پروژه بالغ بر ۱۲هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد و برای ۳۰ هزار نفر ایجاد اشتغال می کند.

رازانی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه قطار شهری از مریوان به همدان خبر داد و افزود: با تخصیص اعتبارات از سال آینده مسیر قطار شهری از کرمانشاه به خسروی نیز ادامه خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد: سال آینده زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات از مرز خسروی تردد کنند و استان دارای زائرسرای دائمی شود چرا که از ۱/۵ میلیون زائر حدود یک میلیون نفر زائر از مرز مهران و ۳۰ درصد از مرز شلمچه و چزابه حرکت کرده اند‌ و اگر مرز خسروی باز شود بیشترین زائر در این مسیر قرار خواهد گرفت.

رازانی بر استفاده از کالای داخلی و افزایش توان اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید کننده داخلی تاکید کرد و گفت: مبلغین باید در مراسم و همایش ها به این موضوع اهمیت بیشتری دهند و جهت آگاه سازی مصرف کنندگان با طرح مباحث دینی و روایت به فرهنگ سازی در این زمینه بپردازند.

استاندار کرمانشاه افزود: در خصوص مشاور روحانیت برای استانداری و سایر مراکز و دستگاه های اجرایی بعد از انتخابات مجلس خبرگان رسیدگی خواهد شد چرا که این پیشنهاد وجود مشاور روحانیت در مراکز استان مبحث جدیدی است و دیدگاه های متفاوت و متنوعی ایجاد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
روحانی مچکریم-اتفاقات عجیب و غریب بعد از انتخاب دکتر روحانی