سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید


آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عیدمهر/ رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی از خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید توسط این سازمان خبر داد و گفت: امسال میزان ذخیره‌سازی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

حسین صفایی در نشستی خبری درباره وضعیت تامین میوه شب عید امسال اظهار داشت: خوشبختانه امسال، سال آور محصولات باغی به ویژه سیب و پرتقال در کشور بوده است؛ به همین جهت ما نگرانی زیادی در این زمینه نداریم.
وی با بیان اینکه امسال همانند سال گذشته دولت به سازمان مرکزی تعاون روستایی دستور ذخیره‌سازی سیب و پرتقال شب عید را داده است، گفت: بنابراین اگر در ایام عید قیمت این میوه‌ها در بازار بالا رفت، سازمان مرکزی تعاون روستایی با عرضه محصولات ذخیره شده، شرایط را بهبود خواهد بخشید.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه امسال میزان ذخیره میوه شب عید افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر نمی‌توانیم اعلام کنیم چقدر میوه برای این ایام ذخیره کرده‌ایم و آمار مربوطه را در فرصتی مناسب اعلام خواهیم کرد.
صفایی اضافه کرد: اقدام دیگری که امسال انجام داده‌ایم، انتقال سریعتر این میوه‌ها به انبارها و سردخانه‌های شهرستان‌های مقصد بوده است تا در اسفند ماه نگرانی‌ در این زمینه نداشته باشیم.
وی با اشاره به قاچاق میوه به کشور اظهار داشت: اگر چنین اقدامی انجام می‌شود، حجم آن بسیار محدود است، چرا که میوه کالایی پرحجم است که قاچاق آن به راحتی قابل انجام نیست.
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه سال گذشته مقداری میوه از طریق پیله‌وری و بازارچه‌های مرزی وارد کشور شده بود، اظهار داشت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با این مسئله به شدت برخورد کرد، ضمن اینکه علاوه بر سختگیری‌های اعمال شده، شرایط قیمت‌ها به گونه‌ای است که قاچاق میوه نمی‌تواند به راحتی اتفاق بیفتد.

صفایی همچنین گفت: در اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری، برای نخستین بار در خرید جو در استان کرمانشاه و ذرت در استان خوزستان، قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی اعمال شد.


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
میوه شب عید ذخیره سازی می شود