سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رمان جدید مصطفی مستور برای چاپ آماده می‌شود


 رمان جدید مصطفی مستور برای چاپ آماده می‌شودمهر/ بعد از گذشت ۴ سال از آخرین اثر مصطفی مستور، این داستان نویس اثر جدید خود را با نام «رساله درباره نادر فارابی» آماده و به نشر چشمه تحویل داده است.
مستور بعد از انتشارِ آخرین اثر داستانی‌اش با نامِ «سه گزارش کوتاه درباره‌ نوید و نگار» که در سال ۱۳۹۰ منتشر شده بود، رمان کوتاه «رساله درباره‌ نادر فارابی» را به اتمام رسانده و آن را به ناشر تحویل داده است.
مستور پیش از این آثاری چون «استخوان‌های خوک و دست‌های جذامی»(۱۳۸۳)، «تهران در بعدازظهر» (۱۳۸۹)، «حکایت عشقی بی‌قاف، بی‌شین، بی‌نقطه» (۱۳۸۴)، «دویدن در میدان تاریک مین» (۱۳۸۵) و چند اثر دیگر را توسط همین ناشر منتشر کرده ‌است.

رمانِ جدید مستور از نظر ساختار روایی با آثار قبلی‌اش بسیار متفاوت است. در این داستان با کارکردهای نو تکنیکی این نویسنده‌ روبه‌رو هستیم که قصه‌ غیبت عجیب یک شخصیت را ساخته و خواننده‌اش را با انواع پرسش‌های ریز و درشت روبه‌رو می‌کند.
«رساله درباره‌ نادر فارابی» بستری رئالیستی دارد که با رویکردی فلسفی، سازوکارهای پلیسی و معمایی را به کار گرفته است. این رمان درباره‌ غیب‌‌ شدن ترانه‌سرایی است که پیش از این در صحنه‌ بسیار کوتاهی از رمان «سه گزارش کوتاه درباره‌ نوید و نگار» ظاهر شده بود. این داستان کاوشی درباره حضور و غیبت قهرمان داستان و احتمال‌هایی است که پس این غیبت عجیب وجود دارد.
رمان «روی ماه خداوند را ببوس» مصطفی مستور یکی از سه کتاب پرفروش ۱۵ سال اخیر ادبیات ایران محسوب می‌شود. او متولد سال ۱۳۴۳ در اهواز و ساکن تهران است.
رمان کوتاه «رساله درباره نادر فارابی» به‌ زودی توسط نشرچشمه منتشر می‌شود.


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
میزنیم به قلب جاده، همگی میشیم آماده/ مصطفی عربی