ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



وقتی داعش به وسیله یک آمبولانس نماد صلح بین دو کشور را نشانه می‌رود!


ورزش > فوتبال جهان - دیدار آلمان - هلند به دلیل مسائل امنیتی که در شهر هانوفر به وجود آمد لغو شد.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ تاریخ معاصر روابط آلمان - هلند را که ورق بزنید فقط دشمنی است و کینه و خشم بین دو ملت مترقی اروپا. از جنگ جهانی دوم به این سو، روابط خوب نشد که نشد. بزرگ‌ترین میدان برای نشان دادن این کینه‌هم مستطیل سبز فوتبال بود. 

حالا بعد از دهه‌ها دشمنی بنا بر این بود تا با برگزاری یک بازی دوستانه‌، کینه‌ها دور ریخته شود و دو ملت در همان‌جایی که همیشه اعلام انزجار می‌کردند از هم، اعلام صلح کنند. اما یک آمبولانس کار را خراب کرد. با وجود تهدیدهای شدید امنیتی قبل از مسابقه، قرار بود این بازی انجام شود. مسئولان درجه اول کابینه آنگلا مرکل هم قرار بود به استادیوم بیایند و یادی هم از کشته‌شدگان حوادث پاریس بشود. اما ماجرا داشت به شکلی پیش می‌رفت که اتفاقی وحشت‌ناک‌تر از پاریس در هانوفر در حال وقوع بود.

پلیس آلمان با تیزهوشی جلوی یک تراژدی بزرگ را گرفت. یک آمبولانس پر از مواد منفجره در حال ورود به ورزشگاه بود که مقامات امنیتی موفق شدند آن را متوقف کرده و از ورودش به ورزشگاه ممانعت کنند. داعش به همین سادگی داشت نماد صلح بین دو ملت را تبدیل به روزی می‌کرد که تا همیشه از آن به تلخی یاد کنند. گویی یک مغز متفکر پشت همه این حرکات است که دقیقا می‌داند چه روزی و چه مکانی و چه رویدادی را برای حمله انتخاب کند و به وقیحانه‌ترین شکل ممکن به جان و مال انسان‌ها حمله می کند.

داعش البته کمی تا قسمتی به هدف شومش رسید. آن‌ها رعب و وحشت را در دل مردم اروپا انداخته‌اند رویدادهای بزرگ را یکی پس از دیگری لغو می‌کنند.

258 41


ویدیو مرتبط :
پاورپوینت نماد و نشانه شناسی در معماری