ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تقوي: فوتبال ما بي در و پيکر است/ کي‌روش از بي‌نظمي فدراسيون استفاده مي‌کند


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.15 - 10:23

تقوي: فوتبال ما بي در و پيکر است/ کي‌روش از بي‌نظمي فدراسيون استفاده مي‌کند

باشگاه خبرنگاران/ کارشناس فوتبال کشورمان ضمن تشريح شرايط فعلي فوتبال ايران، از بي‌نظمي فدراسيون انتقاد کرد.
مجتبي تقوي درباره وضعيت موجود در فوتبال کشور گفت: متأسفانه فوتبال ما بي دروپيکر شده است. بابت استفاده از اين عبارت عذر مي‌خواهم اما مناسب‌تر از حال و روز فوتبال ما بهتر از اين جمله‌اي پيدا نمي‌کنم به‌وي‍‍ژه در روزهايي که همه براي هم بيانيه مي‌دهند مگر مي‌شود در جايي که براي مثال من مربي هستم سرپرست و کمک مربي و مسئول تدارکات و... همگي مصاحبه کنند؟ اين‌ها همه ناشي از بي‌نظمي است فوتبال ما اگر نظم داشته باشد به هر کسي اجازه مصاحبه نمي‌دهد اين بي‌نظمي حاکم بر فوتبال در ذهن و روان مردم هم اثر مي‌گذارد. مردم از ديدن يک فوتبال سياسي و بي‌نظم خسته مي‌شوند چراکه آن‌ها مي‌خواهند از فوتبال لذت ببرند.
تقوي افزود: در همه جاي دنيا فدراسيون يک سخن‌گودارد که مصاحبه‌ها را انجام مي‌دهد اما در ايران همه مصاحبه مي‌کنند در واقع وقتي يک مسئول صحبت مي‌کند از کرسي فدراسيون استفاده مي‌کند. در چنين فضاي به طور حتم کي‌روش هم هر کاري که بخواهد انجام مي‌دهد. کي‌روش فکر مي‌کند فوتبال ما را جهاني کرده تازه اگر کار خاصي هم انجام داده باشد، به مقدار کافي پول گرفته.
وي مي‌گويد: "آقاي رئيس گفته مصاحبه نکن" بعد در جايي ديگر راجع به همه‌چيز حرف مي‌زند. به عقيده من کي‌روش همواره مي‌خواهد يک دشمن مشترک براي خودش و بازيکنانش ايجاد کند تا همه براي غلبه بر آن تلاش کنند البته اين يک انگيزه زودگذر است و بهتر است سرمربي تيم ملي به يک دورنماي خوب بينديشد.
وي ادامه داد: جا دارد يک نکته خيلي مهم راجع به آقاي اسدي بگويم بنده ايشان را از قديم مي‌شناسم و هرگز چيزي جز حقيقت نگفته‌اند. ايشان علاوه بر اين که بازيکن خوبي بوده‌اند، مدير قابلي نيز هستند و به عنوان دبير فدراسيون، حتما مجوز لازم براي مصاحبه داشته‌اند. نيازي به پاسخ کي‌روش به اين صحبت‌ها نيست. فکر مي‌کنم در آينده نه چندان دور مشخص مي‌شود که حق با چه کسي بوده است.
مشاور سرمربي تيم اميد، در ارتباط با درخواست مکرر مردم مسئولين مبني به دعوت مهدي رحمتي به تيم ملي گفت: درست است که کي‌روش چند بار به اين سؤال پاسخ داده، اما اين دغدغه مردم است. رحمتي در دربي بار ديگر نشان داد که يکي از بهترين‌هاست و مردم و کارشناسان و مردم و کارشناسان حق دارند که درباره او بپرسند. البته اين حق هم براي آقاي کي‌روش محفوظ است که هرکس را بخواهد دعوت کند. علاوه بر اين کميته فني فدراسيون بايد به‌ کار کي‌روش نظارت کند و پاسخ اين‌گونه سؤالات را به مردم بدهد.
سرمربي سابق سايپا در ارتباط با تعطيلي هاي پي‌درپي ليگ خاطر نشان کرد: متأسفانه ما براي ليگ هيچ حرمتي قائل نيستيم. نقطه اشتراک همه کشور‌هاي موفق در فوتبال اين است که ليگ براي آن‌ها نسبت به همه مسائل ديگر در اولويت است با وجود يک ليگ منظم است که مي‌توان پيشرفت کرد.
وي افزود: سازمان ليگ در ابتداي فصل مي‌گويد "ما برنامه کل فصل را ابلاغ کرده‌ايم و هرکس اعتراضي دارد بگويد" اما اين غيرقابل قبول است بايد در فرصت مناسب از همه باشگاه‌ها نظرخواهي شود. اشتباهاتي در برنامه سازمان ليگ وجود دارد که در سال‌هاي گذشته هم بود و با اين روال به نظر مي‌رسد در آينده نيز وجود داشته باشد. يکي از اين معضلات، همين تعطيلي‌هاي بي‌موقع و طولاني است. مسئولان سازمان ليگ بايد بدانند که خروجي خوبف حاصل يک ليگ منظم است.
تقوي ادامه داد: يکي از ايرادهاي فني بازيکنان‌ ما اين است که اکثر آن‌ها قادر به انجام 2 بازي در هفته نيستند. اين مشکل کجا بايد حل شود؟ بازيکن ملي‌پوش ما بايد بتواند در چهار روز 2 بازي انجام دهد. ما نبايد از همه مشکلات عبور کنيم و بعد ادعا کنيم که ليگ خوبي داريم. ما اگر اين مشکل را حل کنيم.و بازيکنان را به بازي‌هاي فشرده عادت بدهيم، باعث معطوف شدن تمرکز آن‌ها بر‌روي فوتبال مي‌شود و در نتيجه آن‌ها بر روي فوتبال مي‌شود و در نتيجه آن، بسياري از مشکلات ديگر نيز حل خواهد شد.
وي گفت: فوتبال ما به يک فوتبال تيم‌ملي محور تبديل شده و همه مسائل در سايه‌ي تيم ملي قرار مي‌گيرد. در حالي که کشورهاي پيشرفته، همگي ليگ محور هستند. اروپايي‌ها، ژاپني‌ها و حتي کره‌اي‌ها احترام خاصي براي ليگ قائل‌اند و آن‌ها بر خلاف ما به اين نتيجه رسيده‌اند که اگر ليگ اولويت باشد، هميشه صاحب يک تيم ملي قدرتمند خواهند بود.
همچنين تقوي درباره آينده پيش‌روي فوتبال ايران اظهار داشت: اگر برنامه‌ريزي‌ها درست باشد و به دوردست نگاه کنيم مي‌توانيم به آينده اميدوارم باشيم. و‌گرنه با روند فعلي ما، نقش فوتبال در جامعه روز به روز کمتر مي‌شود. کارهاي زيربنايي اگر با تخصص لازم انجام شود، مي‌تواند فوتبال ما را مجددا به قطب اول آسيا تبديل کند. اميدوارم که چنين ديدگاهي در فوتبال ايجاد شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
روش استفاده از کوپن تخفیف