توسعه 500 هکتار باغ در اراضی شیب‌دار «آبیک»


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: به‌منظور بهبود وضعیت باغبانی توسعه 500 هکتار باغ در اراضی شیب‌دار این شهرستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، «بیژن لطفی» اظهار کرد: این طرح در باغات دیم انگور و بادام دیرگل در اراضی شیب‌دار در مناطق کوهپایه‌ای به‌ویژه در روستاهای چناسک، زرجه‎بستان، نوده‌کیاده، کهوان، کزلک، توداران، طیخور و غریب‌مزرعه اجرا می‌شود.

وی در ادامه به طرح‌های این مدیریت برای توسعه گلخانه‌ها در تولید محصولات باغی اشاره و تصریح کرد: توسعه گلخانه‌های تولید قلمه، نشاء و تولید نهال، واحد تولید پایه به روش کشت بافتی، احداث باغات مادری و ایجاد نهالستان به‌منظور تولید نهال‌های رویشی با پایه‌های جدید مثل GF، مالینگ و توسعه کشت گیاهان داروئی به روش کشت مزرعه و گلخانه‌ای با توجه به وجود بازار مناسب و ظرفیت شهرستان آبیک از دیگر برنامه‌های توسعه و بهبود وضعیت باغبانی این مدیریت است.

لطفی تصریح کرد: توسعه و احداث واحدهای فرآوری گیاهان داروئی، ایجاد مجتمع گلخانه‌ای با مشارکت بخش خصوصی به‌منظور اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان می‌تواند در توسعه باغبانی شهرستان آبیک تأثیر بسزایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به جذب سرمایه‌گذاران در باغبانی آبیک خاطرنشان کرد: با جذب سرمایه‌گذاران جدید در بخش باغبانی، توسعه کارگاه‌های تولید قارچ در وسعت کوچک باهدف اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، جوانان روستائی و سایر علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران در مقیاس 60 تن، می‌توان گام‌های مهمی در زمینهٔ باغبانی برداشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برش درخت توسط هاروستر در اراضی جنگلی ناهموار و شیب دار