فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ارژن: جشنواره «آیینه مهر»فقط به شعر توجه دارد


 به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی شعر پارسی «آیینه مهر» عصر امروز با حضور نمایندگان هیات داوران در ایوان شمس برگزار شد.

*جشنواره «آیینه مهر»فقط به شعر توجه دارد

بیژن ارژن با ابراز خرسندی از برگزار این جشنواره گفت: در میان جشنواره‌های شعری و شب شعرها که اغلب مناسبتی هستند، جای بسی خوشحالی دارد که این جشنواره فقط به خود شعر توجه دارد و به مناسبت‌ها توجه نشان نداده است.

وی افزود: در حوزه شعر سپید بیش از یک هزار شعر به دبیرخانه این جشنواره رسیده که شاهدیم بسامد اندیشه و حیا در آن بالا است و این نیز موجب خوشحالی و مسرت است و پیام‌آور آینده‌ خوب شعر کشور است زیرا شعر آیینه جامعه است.

*آثار منتخب چاپ خواهند شد

ارژن گفت: این جشنواره اولین جشنواره‌ای است که دو قالب سپید و غزل در کنار هم قرار گرفته‌اند که در مجموع 5 هزار و 700 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که از این بین 5 برگزیده در بخش غزل معرفی خواهند شد که به نفر اول آنها 8 میلیون تومان اهدا خواهد شد. همچنین در بخش سپید 5 نفر در بخش ویژه با موضوع حضرت زهرا (س) 2 نفر، در بخش بهار 3 نفر و در بخش انقلاب 2 نفر معرفی خواهند شد که به هر کدام ازاین افراد 9 میلیون تومان اهدا می‌شود. یوسفعلی میرشکاک ، مهدی مظاهری و بنده داوران این جشنواره هستند.

او در پایان گفت: آثار منتخب در قالب کتاب چاپ خواهد شد تا در کشورهای پارسی‌زبان توزیع شود.

*جامه جدید برای فرهنگ و ادبیات

مهدی مظاهری در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه جشنواره آیینه مهر تنها یک جشنواره نیست گفت: این جشنواره جامه جدیدی برای فرهنگ و ادبیات است که به دست شاعران دوخته می‌شود این جشنواره وابستگی به هیچ سلیقه ادبی، فعلی ندارد بلکه در حقیقت خانه اتحاد تمام شاعران است.

وی افزود: آیینه مهر دارای تفاوت‌های ماهوی با سایر جشنواره‌ها است و هیچ یک از نگاه‌ها که شاعران را ملتهب می‌کند ندارد از کشورهای هند، افغانستان، اکراین، تاجیکستان و پاکستان بدون هرگونه دعوت‌نامه رسمی آثار ارسال شده است.

*ظلمی که به برخی شاعران می شود را در «آیینه مهر» شاهد نیستیم

مظاهری گفت: این جشنواره به اهداف ارتقای کرامت انسانی برگزار شده و حامی استعدادهای جوان است و در کنار آن از تمدن و فرهنگ ایرانی حمایت می‌شود. در این جشنواره ظلمی که به برخی شاعران در برخی جشنواره‌ها می‌شود را شاهد نخواهیم بود، شاعرانی که آثار برتری دارند اما به خاطر نداشتن رابطه آثارشان کنار گذاشته می‌شود و مورد غضب برخی متصدیان و شاعران برگزار کننده آن جشنواره‌ها قرار می‌گیرند.

او در پایان گفت: امروزه شاهدیم که به نام ادبیات متعهد نگاه سلیقه‌ای در شعر در حال گسترش است و بیشتر تامین کننده منافع شخصی افراد است. حامی اصلی این جشنواره خیریه قائم‌آل محمد است که به منظور یک فعالیت اجتماعی از این حرکت ادبی حمایت کرده است.

بر اساس این گزارش اختتامیه این جشنواره دوشنبه 17 اسفند در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
شعر خوانی بیژن ارژن در محضر رهبر انقلاب