سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ماهنامه ويژه ارتش آمريکا: سپاه پاسداران ايران پهپادهايي با برد ۳۰۰۰ کيلومتر دارد/ صنايع موشکي ايران توسعه سريع نگران کننده دارد


ماهنامه ويژه ارتش آمريکا: سپاه پاسداران ايران پهپادهايي با برد ۳۰۰۰ کيلومتر دارد/ صنايع موشکي ايران توسعه سريع نگران کننده دارد

فارس/ ماهنامه ويژه ارتش آمريکا در گزارشي نوشت: اعلام مداوم برنامه‌هاي پهپادي جمهوري اسلامي مبين اين نکته است که سپاه پاسداران ايران توسعه اين تجهيزات را ادامه داده و خواهان برابري با قدرت‌هاي ديگر است.

«ماهنامه ارتش امريکا» در تازه‌ترين گزارش خود پيرامون «توانمندي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در ساخت و توسعه پهپادها» نوشت: شايد هيچ بخشي چون برنامه توسعه پهپادها در زرادخانه ايران پيشرفت سريعي نداشته است. شايد ايراني‌ها درباره مهندسي معکوس خود در زمينه پهپاد آمريکايي «آرکيو 170» مبالغه کنند اما تلويزيون و رسانه‌هاي اين کشور تصاوير پهپادهاي مختلفي را به نمايش مي‌گذارند.

بر اساس اين گزارش، ايران در سال 2010 پهپاد برد بلند «کرار» را رونمايي کرد و 2 سال بعد پهپاد «شاهد» 129 با قابليت پروازهاي طولاني و ماندگاري در آسمان را به نمايش گذاشت و در سال 2013 پهپاد «فطروس» با قابليت شليک موشک‌هاي هوا به سطح و پرواز 25000 پايي و بردي برابر با 1300 مايل را به نمايش گذاشت.

در همان سال ايران توليد انبوه پهپاد تجسسي «ياسر» که سقف پروازش 15000 هزار پا است و بردي معادل 120 مايل دارد را آغاز کرد. اينک پهپادهاي ايران با بردي نزديک به 2000 مايل اسرائيل و شرق مديترانه را به خوبي زير حملات خود دارند.

ماهنامه مذکور در ادامه نوشت: سخنان سردار سرتيپ «حسين سلامي» جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره توسعه موشکي ايران و پهپادهاي پيشرفته بسيار نگران کننده است. سلامي در سخنان اخير خود بدون اشاره به نمونه ويژه به انواعي از اين پهپادها اشاره کرد که بردي نزديک به 2000 مايل دارند و قادرند به اسرائيل و شرق مديترانه حمله کنند. اين ماهنامه همچنين به ذکر گزيده اي از سخنان سردار سلامي پرداخت که گفته بود, موشک‌هاي بالستيک و هواپيماهاي بدون سرنشين جمهوري اسلامي همه پايگاه‌هاي آمريکا که هواپيماهايش به حريم هوايي ايران دسترسي دارند و نيز ناوهاي هواپيمابر آمريکا را به راحتي در پوشش حملات خود دارند و ايران همچنين پهپادي جديد با برد 3 هزار کيلومتر (1864 مايل) با قابليت رفت و برگشت دارد که هم‌زمان قادر به عمليات تجسسي و جنگي است.

ماهنامه ارتش آمريکا با انتشار تصويري از پهپاد «ابابيل» نوشت: اعلام مداوم هر چند ماه برنامه‌هاي پهپادي ايران مبين اين نکته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر توسعه اين تجهيزات تاکيد داشته و آن را ادامه مي‌دهد و خواهان برابري با قدرت‌هاي ديگر در اين مقوله است.

در انتهاي اين گزارش آمده است: تخصص بودجه و فن‌آوري بيشتر به بدنه سپاه پاسداران همزمان با کاهش انزواي اين کشور احتمالا مبين اين نکته است که سپاه پاسداران ايران تحقيقات کنوني قدرتمند خود در زمينه پهپادها و توسعه آن‌هارا در آينده حتي با شتاب بيشتر ادامه خواهد داد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
موشک های دور برد سپاه پاسداران-یکی از شهر های زیرزمینی