سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بزرگترین چالش عراق؛لزوم مقابله فراگیر و ریشه‌ای با فساد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسله،"احمد الصافی" نماینده مرجعیت عالی دینی عراق در خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی در حرم مطهر امام حسین(ع) گفت درگیری‌هایی که اخیرا در طوزخورماتو رخ داد، قابل توجیه نیست و عقلای دو طرف درگیر باید به آن پایان داده و همه سلاح‌هایشان را به سمت باندهای تروریستی داعش نشانه بگیرند.

وی تصریح کرد چالش تروریسم داعشی بزرگترین چالش پیش روی عراق در حال حاضر است و باید همه امکانات را برای مقابله با آن به کار گرفت.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلای معلی خواستار افزایش همکاری و هماهنگی میان نیروهای رزمی برای رسیدن به پیروزی‌های جدید در نبردهای آتی و آزادسازی مناطق دیگر برای تحقق پیروزی کامل و پاکسازی کامل عراق از لوث تروریست‌ها و برچیده شدن خطر آنها برای همیشه شد.

الصافی همچنین از نارضایتی شهروندان عراقی از نحوه برخورد با آنها در ادارات دولتی و طولانی شدن روند رسیدگی به مسائل و مطالبات مردم خبر داد و آن را غیر قابل قبول دانست.

وی افزود تاخیر در رسیدگی به مطالبات ارباب رجوع جزئی از فسادی است که نهادهای دولتی با آن روبرو است و باید برای اصلاح آن  تلاش کرد که عمل تربیتی و فرهنگ‌سازی یک بعد مهم در این مبارزه است.

الصافی، اشاعه فرهنگ شهروندی صالح و تربیت فرزندان بر اساس آن در خانه و مدرس و جامعه را عامل مهمی در کاهش برخی رفتارها و اقدامات اشتباه برخی کارمندان و پایان دادن به بی‌توجهی آنها به مطالبات مردم دانست.

وی افزود فساد نفس از بزرگترین انواع فساد است و کسی که هیچ بازدارنده‌ای برای نفس خود نداشته باشد، بازداشتن وی از  ارتکاب منکرات دشوار است و تنها راه آن تربیت صحیح است.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلای معلی گفت اگر ما خواهان آینده بهتر برای کشورمان با کمترین میزان فساد هستیم، باید برای ایجاد نسل جدید در خانه و مدرسه و جامعه و تربیت آنها و آراسته شدن آنها به فضائل اخلاقی و دوری از رذائل تلاش کنیم.

وی ضرورت پایبندی کارکنان به صداقت و رعایت حقوق دیگران و دوری از دروغگویی و رشوه خواری تاکید کرد.

اظهارات خطیب جمعه نجف اشرف درباره اهمیت اربعین حسینی و اصلاح امور

از سوی دیگر سید صدرالدین القبانجی خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد اصلاحات تنها گزینه ما است و همچنان ما در این زمینه در آغاز راه هستیم.

وی افزود آزادسازی سنجار که اکثریت آنها ایزیدی هستند، از اشغال باندهای ترویستی داعش یک پیروزی بزرگ است.

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات، القبانجی بر اهمیت پایبندی به رهنمودهای مرجعیت دینی در زمینه گام‌های اصلاحی و پایندی به قانون اساسی تاکید کرد و گفت اصلاحات باید فراگیر باشد که همه را در برگیرد و طبقه عالی و برخوردار از حقوق و مزایای چشمگیر و بالا را شامل شود، نه اینکه فقط کارکنان رده پایین را شامل شود، ضعیف و قوی باید در اصلاحات یکسان باشند.

وی به موفقیت‌های نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در نبرد با تروریسم تکفیری اشاره کرد و گفت آزادسازی سنجار از چنگال باندهای تروریستی داعش،‌یک پیروزی بزرگ است.

خطیب جمعه نجف اشرف همچنین به انفجارهای تروریستی اخیر در جنوب بیروت اشاره و با ملت و خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی ابراز همبستگی کرد و از آنها خواست به صبر خود تا تحقق پیروزی ادامه دهند.

وی گفت عراق تمام اقدامات تروریستی را با اراده حسینی در هم کوبیده و تلاش‌های ما هرگز هدر نخواهد رفت.

القبانجی درباره مراسم عظیم اربعین حسینی هم اظهار داشت ملت عراق یک تصویر نمونه و زیبایی در آمادگی برای استقبال از میلیون‌ها زائر اربعین از خود نشان داده است.

وی افزود این زیارت(اربعین) جهان را مبهوت خود خواهد کرد، ویژگی این پدیده فقط این نیست که میلیونی است، بلکه داشتن اهداف انسانی و اصلاحی مقدس در مقابل ظلم و رهایی‌بخشی از جمله ویژگی‌های آن است . این پدیده یک پدیده مردمی جهانی است و فقط محدود به کشور خاص یا شیعیان نیست، بلکه ما شاهد هستیم که همه با این پدیده همراه می‌شوند.

خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد زیارت اربعین، یک راهپیمایی اخلاقی است که دروغ، سرقت و نزاع در آن جایی ندارد و فقط اخلاق، تواضع،‌خدمت و انسانیت بر آن حاکم است، زیارت اربعین یک راهپیمایی میلیونی با حاکمیت اخلاق است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دادکان.....فساد فراگیر مملکتی