سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شدیدترین هشدار کامرون در خصوص احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس احتمالا به رهبران اروپایی هشدار خواهد داد که اگر از درخواست های مورد نظر لندن برای اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا موافقت نکنند، وی نیز از طرح خروج انگلیس از این اتحادیه حمایت خواهد کرد.

کامرون قصد دارد با ارسال نامه‌ای به دونالد تاسک رئیس شورای اروپا، درخواست‌های اصلی انگلیس را برای مذاکره مجدد بر سر عضویت در اتحادیه اروپا مطرح کند. این نامه قرار است روز سه شنبه منتشر شود.

نخست وزیر انگلیس همچنین روز سه شنبه قصد دارد در سخنانی تاکید کند که اگر توافقی با رهبران اروپایی برای اصلاحات در اتحادیه اروپا حاصل نشود، وی نیز از طرح خروج انگلیس از این اتحادیه حمایت خواهد کرد.

دیوید کامرون قول داده است تا در صورت عدم توافق با رهبران اروپایی بر سر اصلاحات اتحادیه اروپا، همه پرسی عضویت در این اتحادیه را تا پایان سال 2017 میلادی برگزار کند.

بر اساس گزارش رسانه های خبری، کامرون در سخنان خود خواهد گفت: اگر نتوانیم به توافقی دست یابیم، و اگر اگر کسی به نگرانی های انگلیس گوش ندهد، آنگاه بار دیگر در این باره فکر خواهیم کرد که آیا این اتحادیه اروپا برای ما مناسب است یا نه.

کامرون به خاطر اینکه جزییات مربوط به درخواست های خود را اعلام نکرده است، با انتقادات زیاد داخلی و خارجی روبرو شده است. در حالی که قرار است نشست رهبران اروپایی ماه آینده برگزار شود، کامرون تصمیم گرفته است تا روند رایزنی های خود با رهبران اروپایی را تسریع کند.

رسانه های خبری اعلام کردند: نامه کامرون به تاسک احتمالا شامل مواردی از جمله ممنوعیت پرداخت مزایای کار به مهاجران به اتحادیه اروپا به مدت 4 سال و اعطای قدرت بیشتر به دولتهای اروپایی برای مخالفت با قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود.

انگلیس در سال 1973 میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته است. کامرون بارها تاکید کرده است که دستیابی به توافق هم به نفع اتحادیه اروپا و هم به نفع انگلیس خواهد بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زمزمه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا