مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



راز محبوبیت فرمانده سپاه قدس در عراق چیست؟ + تصاویر


به گزارش  «شیعه نیوز»، سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قس جمهوری اسلامی ایران در کشورمان از جایگاه ویژه ای  برخوردار بوده و البته موضوع محبوبیت  سردار سلیمانی به داخل کشور محدود نمی شود؛  بلکه خارج از ایران هم علاقه بسیاری به فرمانده سپاه قدس وجود دارد.

سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در 5  سال اخیر کمک های مهمی به کشورهای عراق و جمهوری عربی سوریه داشته و این دو کشور را از خطر سقوط به دست داعش نجات داده است.

**نقش سردار سلیمانی در مبارزه با داعش در عراق

در حقیقت حضور فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در عراق از همان اوایل اشغال بخش های قابل توجهی از این کشور به دست داعش ، باعث نجات عراق گردید و مردم این کشور به خوبی به این موضوع واقف هستند.

راز محبوبیت فرمانده سپاه قدس در عراق چیست؟ + تصاویرکمک های مستشاری فرمانده سپاه قدس به همینجا ختم نشد؛ بلکه نقش آفرینی مستشاری در پاکسازی استان "دیاله" عراق و دو منطقه استراتژیک  "جلولا" و "سعدیه" باعث آزاد سازی  کامل این استان از چنگال تروریست های تکفیری داعش شد.

پایگاه اینترنتی الجزیره انگلیسی در مطلبی به قلم "سؤداد الصلحی" نوشت: به گفته مقامات امنیتی عراق، فرماندهان نظامی ایران در پیروزی های به دست آمده در مبارزه علیه داعش  (کمک های مستشاری) در سرتاسر عراق، نقش کلیدی ایفا کردند. وی ادامه داد:  ایران اولین کشوری بود که به درخواست دولت عراق برای کمک بین المللی در مبارزه علیه داعش، واکنش نشان داد، آن هم زمانی که این گروه تروریستی مساحت وسیعی از شمال این کشور را به اشغال خود درآورده بود.

 "سؤداد الصلحی"  یادآور شد:  ده ها فرمانده نظامی ایرانی از جمله  "قاسم سلیمانی"، به نیروهای امنیتی عراق در مناطق شمالی و جنوب بغداد  (برای کمک مستشاری) پیوستند. نیروهای عراقی، با حمایت نیروهای کردی و مشاوران ایران توانسته اند شهر  "جلولا" و "سعدیه" در استان "دیاله" (در سال 2014) را بازپس گیرند.

علاوه براین فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در نجات عتبات عالیات نیز نقش مهمی ایفا کرد و حفظ "سامرا"  و "کربلا" از چنگ داعش نمونه ای از آن بود که نشان داد سردار سلیمانی اراده ای جدی برای نجات عتبات عالیات دارد.

**نقش سردار سلیمانی در آزادسازی "جرف الصخر"
 
منطقه "جرف الصخر" بین  "کربلا" و "بغداد"  قرار دارد که مسیر حرکت شیعیان در ایام محرم و صفر به سمت کربلاست. عملیات آزادسازی این منطقه در شامگاه دوم آبان ماه 1393 به وسیله نیروهای مردمی که با ندای مرجعیت به صحنه آمده بودند، بدون کمک نیروهای آمریکایی و غربی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» و تنها با کمک ارتش عراق انجام شد.

روزنامه "واشنگتن پست  Washingtonpost"  نوشت: دولت عراق گفته است که در یک عملیات 2 روزه، "جرف‌الصخر"  که یک شهر 80 هزار نفری حد فاصل 40 مایلی جنوب غرب پایتخت بوده ، آزاد کرده که در اشغال ماندن آن می‌توانست خطرات بسیاری برای  "کربلا"  داشته باشد و در این آزادسازی،  "ژنرال قاسم سلیمانی"  نیز حضور داشت.

در حقیقت فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران با کمک مستشاری برای پاکسازی "جرف الصخر" علاوه بر اینکه باعث شد تا شهرهای جنوبی عراق در امنیت کامل بمانند، "عتبات" را از لوث وجود داعش پاک کرد.

کمک به ساماندهی گروه های حشد الشعبی اقدام مهم دیگری است که فرمانده سپاه قدس انجام داد و در جریان آن نیروهای مردمی عراق برای یک نبرد منسجم علیه تروریست های تکفیری داعش سازماندهی شدند.

راز محبوبیت فرمانده سپاه قدس در عراق چیست؟ + تصاویر

در حقیقت عملیات منسجم رزمندگان اسلام در استان های "صلاح الدین" و "نینوا" و "الانبار" به واسطه ایفای نقش مثبت  نیروهای حشد الشعبی انجام می گیرد و در این عرصه هم فرمانده سپاه قدس نقش مهمی را ایفا کرده است.

**نقش سردار سلیمانی در آزادسازی "آمرلی"
 
البته در شمال عراق و در زمان پاکسازی  "آمرلی"  از لوث وجود داعش که  کارشناسان نظامی از آن به عنوان پاکسازی "خرمشهر" عراق نام می برند، سردار سرلشکر  "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران حضوری موثر و سازنده داشت.

"حسن هانی زاده" کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت:  زمانی داعش توانسته بود در این کشور بخش‌های گسترده‌ای را تصرف کند؛ ولی با ایفای نقش مستشاری فرماندهان نیروهای مسلح ایران این گروه مناطق بسیاری را از دست داده و متحمل شکست‌های سنگین شده و پاکسازی "آمرلی"، "جرف الصخر" و اطراف "سامرا" نشان از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم دارد.

راز محبوبیت فرمانده سپاه قدس در عراق چیست؟ + تصاویروی ادامه داد: موفقیت‌ها و محبوبیت "سردار قاسم سلیمانی" و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" و "جرف الصخر"  و کمک‌های مشورتی به نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها را برانگیخته است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: این ایران بود که با سازماندهی (کمک های مستشاری) نیروهای مردمی در اوت 2014  توانست شهر "آمرلی" را از تصرف داعش خارج کند. این نیروی قدس ایران بود که نیروهای مردمی عراق و نیروهای امنیتی این کشور را در ماه نوامبر گذشته حمایت (پشتیبانی مستشاری) کرد تا شهر "بیجی" را از اشغال داعش، آزاد کنند. ایرانیان فرمانده نیروی قدس و مغز متفکر نظامی خود را به عراق فرستادند؛ کسی که بسیاری از رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می‌دانند.

روزنامه "دیلی تلگراف" آمریکا با انتشار گزارشی در مورد سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران٬ نوشت:  بسیاری از مسئولان آمریکایی وی که فرمانده شاخصی است را به عنوان دشمن درجه یک خود معرفی می‎کنند.

"دیلی تلگراف" آورده است: "قاسم سلیمانی"  نشان داده است که بسیار برنامه ریزی شده اقدام می‎کند و در هر عرصه‎ای سعی دارد تا نفوذ و قدرت ایران را در منطقه افزایش دهد. این روزنامه آمریکایی می‎افزاید: بر خلاف تبلیغات انجام شده٬ آزادسازی "آمرلی" از چنگال داعش، کار "پنتاگون" و ارتش آمریکا نبوده؛ بلکه کار سپاه پاسداران ایران بود.

در روزهای اخیر هم می بینیم که عکس فرمانده سپاه قدس با آرم ایران و عراق در فضای مجازی و در بین عراقی ها دست به دست می شود و این محبوبیت به دلیل نقش فرمانده سپاه قدس در نجات "بغداد" و "دیاله" ، "آمرلی" ، تکریت و .... از چنگال داعش بوده است.

همچنین فرمانده سپاه قدس نقش مهمی در جلوگیری از سقوط اربیل به دست تروریست های تکفیری داعش داشت و در این راستا اقدامات مهمی را انجام داد که این موضوع توسط صاحبنظران نظامی نیز تائید شده است.

در مجموع به دلیل نقش مهم فرمانده سپاه قدس در عملیات آزاد سازی مناطق مختلف عراق همچون "آمرلی" ، "دیاله" ، جرف الصخر" ، مرکز استان "صلاح الدین" ، ایفای نقش در سازماندهی بسیج مردمی این کشور و جلوگیری از سقوط پایتخت ("بغداد") ؛ سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در عراق بسیار محبوب است.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در عراق