سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش سازمان تعزیرات حکومتی به قاچاق میوه


واکنش سازمان تعزیرات حکومتی به قاچاق میوهایسنا/ معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی در پی افزایش ورود غیرقانونی میوه‌های قاچاق، بخشنامه‌ای صادر کرد.

در پی افزایش بی‌رویه ورود غیرقانونی میوه‌های قاچاق به‌ویژه در ایام پایانی سال، علیرضا جمشیدی معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی بخشنامه‌ای خطاب به مدیران اجرایی این سازمان صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است:

با عنایت به ورود غیرقانونی میوه‌های خارجی به ویژه در ماه‌های پایانی سال و نزدیک شدن ایام نوروز و آثار سوء آن بر بازار و نارضایتی تولیدکنندگان محصولات داخلی لازم است مدیران کل محترم تعزیرات حکومتی ضمن افزایش آمادگی لازم جهت برخورد با مصادیق تخلفات موصوف، اقدامات مشروحه ذیل را بیش از پیش مدنظر قرار داده و نتایج اقدامات به عمل آمده را گزارش کنند.

1- با توجه به اعلام وزارت کشور به استانداران استان های مرزی مبنی بر خودداری از اعطای هرگونه مجوز ورود میوه از بازارچه ها شایسته است، نظارت لازم معمول و با هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت پذیرد.

2- ضمن هماهنگی با نیروی انتظامی، اقدامات کنترلی در مرزها و گلوگاه‌ها تشدید و مقابله قاطع توسط شعب ویژه مستقر در مناطق موصوف معمول گردد.

3- با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا پیش از مبادی ورودی تا سطح عرضه و تمهید شرایط قانونی برخورد با تخلفات موصوف در قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، لازم است با تشکیل جلسه با دستگاه‌های متولی خصوصا ناجا، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به برنامه‌ریزی و اقدام جهت مقابله با عرضه و فروش میوه‌های قاچاق وارد شده به داخل میادین میوه و تره بار و همچنین فروشگاه های عرضه کننده میوه‌های خارجی نسبت به برخورد قاطع وفق ماده 18 مکرر قانون مبارزه با قاچاق الحاقی 21/ 7/ 94 اقدام گردد.

4- با توجه به اینکه فروش کالای قاچاق منوط به رعایت کلیه ضوابط قانونی از جمله ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی و قرنطینه‌ای است؛ لذا اعمال دقیق ضوابط موضوع ماده 55 قانون یاد شده در اجرای احکام صادره مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

در پایان این بخشنامه آمده است: مدیران کل محترم استان‌ها شخصا مسئولیت نظارت و پیگیری مستمر اجرایی شدن موضوعات معنونه را به عهده دارند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
برنامه های سازمان تعزیرات حکومتی