چرایی تحرکات جدید آمریکایی‌ها در منطقه


به گزارش مشرق، عماد علی در پایگاه الحوار عراق درباره تغییر مواضع آمریکا آورده است: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا از قصد واشنگتن برای ورود به جبهه زمینی در عراق و سوریه به صورت محدود گفته است و مفهوم آن دخالت زمینی بر عکس همه اصرارهای قبلی مبنی بر عدم دخالت زمینی و عدم بازگشت به منطقه و بر خلاف استراتژی معمول باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در خارج کردن نظامیان آمریکایی از عراق است.

این نویسنده عراقی می افزاید: پس از آن که روسیه پس از تردید های فراوان وارد کارزار شد آمریکا متوجه این نکته شد که روس ها به دنبال دفع خطر از خود هستند و از همین رو آمریکایی ها مرحله جدیدی را آغاز کردند.آمریکایی ها متوجه تغییرات خارجی وتغییرات مستقیم در عرصه روابط دیپلماتیک شدند.آمریکا بنا به شرایط و وعده های انتخاباتی اوباما، حضور نظامی خود را کم کرده بودند.

امروز شاهد هستیم که تغییرات ریشه ای در موضع آمریکا رخ داده است و در حال سنجیدن واکنش های داخلی درباره این تغییرات است.در واقع دولت آمریکا می خواهد که واکنش جامعه داخلی آمریکا درباره صرف نظر کردن از سیاست قبلی یعنی عدم حضور نظامی طبق وعده های انتخاباتی اوباما را بسنجد.

آمریکا به دنبال اطمینان بخشی به همپیمانان خود است تا آنها بدانند که هر اندازه که قدرت روسیه در منطقه افزایش یابد آنها باز هم به آمریکا نیاز دارند.

این رسانه عراقی می افزاید: آنچه کارتر اعلام کرده است در واقع ماموریت جدید و بازگشت آشکار از آنچه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است محسوب می شود. آنچه این سیاست آمریکا را موجب شده است عبارتند از رفتار روسیه در وهله اول و شرایط پس از توافق آمریکا و ایران و تغییرات موجود در سوریه، عراق، یمن و دیگر تغییرات در منطقه است.

رفتار ظاهری و آنچه از عملیات محرمانه آنها (الحویجه) لو رفت، نشان از تغییر رویکرد آمریکایی ها دارد. این در شرایطی است که دولت آمریکا قبلا سعی می کرد در خفا حرکت کند و حتی بسیاری از امور را از کنگره نیز مخفی کند.

عماد علی در ادامه می نویسد: آمریکا هنگامی که متوجه شد که روسیه در حال خارج کردن آن از عرصه است و منطقه به شرایط جنگ سرد بازگشته است، احتیاطات لازم را به عمل آورد. آمریکا که دم از شفافیت و دموکراسی می زند و دنیا را گول می زند بسیاری از امور را حتی از ملت خود نیز مخفی نگه می دارد.

وی می افزاید: آمریکا واقعا شیطان است و کسانی که با آن تعامل می کنند باید مراقب خود و کشورشان باشند زیرا اگر نسنجیده عمل کنند آمریکا بیشترین بهره برداری را از آن خواهد کرد. آمریکا هنگامی که معادلات خود را در منطقه درهم ریخته دید، وارد عمل شد.


ویدیو مرتبط :
راه نفوذ آمریکایی ها را به کشور و منطقه خواهیم بست