کوله پشتی/ نکاتی برای لذت‌بخش کردن یک سفر کوتاه نوروزی


کوله پشتی/ نکاتی برای لذت‌بخش کردن یک سفر کوتاه نوروزیمیهن پست/ در صورت امکان با هواپیما سفر کنید: ما همیشه فکر می کنیم که بهترین گزینه برای سفر استفاده از خودرو شخصی است که این فکر در مواقعی که زمان زیادی در اختیار داریم کاملا درست است، اما فراموش نکنید که ما قرار است برای سفر کوتاه مدتمان برنامه ریزی کنیم. استفاده از هواپیما باعث می شود از شر ترافیک و خستگی رانندگی خلاص شویم و مستقیما به کاری که برای آن تصمیم گرفته ایم بپردازیم، یعنی همان سفر…

از تورهای مسافرتی استفاده کنید: شاید تا چند سال پیش اوضاع مثل الان نبود و ما به راحتی می توانستیم با خرید یک بلیط رفت و برگشت و آماده کردن کوله پشتیمان به سفر برویم و کلی هم راضی باشیم، اما امروزه باید با این قضیه کنار بیاییم که هر کاری را باید به کاردان آن سپرد! برگزار کنندگان تور با تجربه ای که دارند می توانند بهترین گزینه برای سفر کوتاه مدت ما داشته باشند، زیرا آنها با مدیریت زمان و اولویت جاهای دیدنی به خوبی آشنایی دارند و این امکان را فراهم می کنند که از تک تک لحظات سفر نوروزی خود به خوبی استفاده کنیم.

برای پیدا کردن آدرس از GPS استفاده کنید: اگر شما فقط برای چند روز سفر نوروزی زمان در اختیار دارید، بدترین ظلمی که می توانید به خودتان بکنید گم شدن است! حتما پیش از سفر مطمئن شوید که سیم کارتتان قابلیت استفاده از اینترنت در مقصدتان را دارد یا از قبل نقشه های مقصدتان را دانلود کنید تا همیشه بدانید که کجای شهر قرار دارید.

یک جای محلی را در نزدیکی شهر برای اقامت خود انتخاب کنید: با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی متنوع کشورمان شما می توانید در سفر های کوتاه مدت ، و بخصوص سفرهای کوتاه مدت نوروزی خود، جایی را برای اقامت انتخاب کنید که با مردم محلی بیشتر در ارتباط باشید، جاهایی مانند هتل ها معمولا این امکان را ندارند و فضایی برای ارتباط با مردم محلی در اختیار ما نمی گذارند در حالی که شما می توانید با اجار هیک خانه کوچک محلی و ارتباط با مردم احساس بسیار بهتری نسبت به سفرتان داشته باشید. امتحان کردن غذاها و آشنا شدن با طرز برخود و فرهنگ مردم هر شهر و روستایی باعث بهتر شدن سفر ما می شود.
بنابراین شما که نمی خواهید بیشتر وقت با ارزشتان را در تاکسی باشید و پولتان را دور بریزید! با انتخاب یک محل مناسب در نزدیکی مرکز شهر می توانید هر لحظه که اراده کنید به جاهای مختلف بروید و فرصت بیشتر برای گشت و گذار داشته باشید.

فقط از شهر و مکان توریستی که سفر کرده اید، دیدن کنید :
درست خواندید، اگر می خواهید در تمام طول سفر کوتاه مدتتان در راه نباشید بهترین کار همین است. به عنوان مثال اگر قرار است به شمال کشور عزیزمان ایران بروید و آب و هوایی عوض کنید، بهتر است یک شهر را به عنوان مقصد انتخاب کرده و تمام سفرتان را در آن شهر بگذرانید. ببینید ما هم می دانیم که همه شهرهای شمال برای عوض کردن حال و هوایمان خوب هستند اما این نکته را در نظر بگیرید که ارزشش را دارد که در مدت مثلا یک هفته پنج یا شش شهر را بگردید و نتوانید از هیچ کدام لذت واقعی را ببرید؟ کیفیت را فدای کمیت نکنید و علاوه بر این با ماندن در یک شهر می توانید به تمام جاهای دیدنی آن سر بزنید.

لوله بارتان را سنگین نبندید: زمانی را که می خواهید صرف گشتن در ساک و کوله پشتی خود کنید را بهتر است صرف دیدن جاهای بیشتری از مقصدتان بکنید. شاید باورش یک مقدار سخت باشد اما هرچقدر ساک بزرگترین به همراه داشته باشید دچار سردرگمی بیشتری هم می شوید. شما قرار است تنها چند روز دل چسب داشته باشید نه یک سفر طولانی و خسته کننده که شما را کسل و خسته کند.

منبع:


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزشی حل مسأله کوله پشتی با PSO-بخش دوم