سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایان روز اول / سه داوطلب مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام نام نویسی کردند


ناصر خوشخبر عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در فرمانداری مرکز استان ایلام همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
وی افزود: دو نفر از این داوطلبان به ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری ایلام مرکز حوزه انتخابیه این استان مراجعه کرده و پس از انجام مراحل اداری و ارائه مدارک مورد نیاز برای حضور در این عرصه ثبت نام کردند.
خوشخبر تاکید کرد: یک نفر نیز برای ثبت نام و اعلام کاندیداتوری خود در مجلس خبرگان رهبری به ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور مراجعه و ثبت نام کرده است.
فرماندار ایلام و رئیس مرکز حوزه انتخابیه استان ایلام گفت: تمهیدات لازم برای ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از امروز 26 آذر تا 2 دی در این حوزه انتخابیه اندیشیده شده و امکانات مورد نیاز برای این منظور فراهم شده است.
وی یادآور شد: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان یا نمایندگان قانونی آنها برای ثبت نام می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز علاوه بر فرمانداری مرکز استان به ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور نیز مراجعه کنند.
وی افزود: ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهار نسخه تصویر همه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4*6 جدید و همچنین تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی از جمله مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان خبرگان است.
رحیم محمدی ایلامی و یک طلبه جوان متولد دهه 60 روز پنجشنبه با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری ایلام برای مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.
به گزارش ایرنا، اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد درحدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان است.
طبق قانون، کسانی که داوطلب انتخابات مجلس خبرگان هستند ضرورت ندارد که ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند همچنین مرجع تشخیص دارا بودن شرایط، فقه های شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحا یا ضمنا اجتهاد آنان را تایید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقه های شورای نگهبان نخواهند داشت.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از روز شنبه 28 آذر آغاز و تا چهارم دی نیز ادامه خواهد داشت.
به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شوندگان باید دارای شرایط ثبت نام از جمله اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام را داشته باشند.
تعداد نمایندگان مجلس خبرگان استان ایلام یک نفر و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان سه نفر است.
افرادی که هفتم اسفند امسال 18 سال آنها به اتمام برسد مجاز به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور هفتم اسفند ماه سال جاری در استان ایلام برگزار می شود.
9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مجلس خبرگان-انتخاب رهبری