فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آشنایی با گرافیک شرط حضور در گارگاه طراحی است


به گزارش خبرگزاری فارس، کوروش پارسانژاد مدیر هنری کارگاه طراحی پوستر با موضوع علوم و فن آوری های نوین در جهان اسلام درباره علت برگزاری این رویداد هنری افزود: در راستای هر رویداد فرهنگی و هنری مانند نمایشگاه های پوستر می توان ورک شاپ تخصصی بر اساس موضوع آن رویداد برگزار کرد. کارگاه طراحی پوستر با موضوع علوم و فن آوری های نوین در جهان اسلام نیز بر این اساس شکل می گیرد تا طی آن پوسترهایی با موضوع مورد نظر در قالب یک کار گروهی (تجربه کار در کنار هم) عرضه شود.

این طراح گرافیک و استاد باسابقه درباره معیارهای شرکت کنندگان در کارگاه طراحی پوستر با موضوع علوم و فن آوری های نوین در جهان اسلام توضیح داد: بعد از پایان مهلت ثبت نام در این کارگاه با رزومه و تجربه های متقاضیان در حوزه گرافیک آشنا خواهیم شد و از میان آن ها دست به انتخاب خواهیم زد. طبیعی است که آن ها باید آشنایی حداقلی با این حوزه و اصول آن داشته باشند تا کارگاه سطح یکدستی پیدا کند. چراکه صرفا با برگزاری یک ورکشاپ نمی توان آثار مورد قبولی دریافت کرد.

پارسانژاد در پاسخ به این که در انتخاب آثار طراحی شده در کارگاه پوستر جایزه مصطفی(ص) کدامیک از معیارهای خلاقیت و نوآوری در ایده یا به کار گیری تکنیک و فن و رعایت اصول اهمیت بیشتری دارد، گفت: هر پوستری از ایده و اجرا تشکیل می شود و موضوع پوستر نیز در اینجا علوم و فن آوری های نوین در جهان اسلام و نقش آن در زندگی انسان امروز است. ایده و تکنیک هم دو مقوله جدا اما مکمل از هم هستند. اما به طور کلی شرکت کنندگان حیطه ای را منطبق با موضوع کارگاه پی می گیرند و ممکن است هرکس سبک و سیاق خاص خود را در طراحی به کار ببندد.  

گفتنی است؛ در کارگاه طراحی پوستر با موضوع علوم و فن آوری های نوین در جهان اسلام قرار است دانشجویان شرکت کننده به خلق آثاری با مضامین جایزه بزرگ علمی و فناوری مصطفی(ص) بپردازند.

در نهایت آثار برتر به داوری اساتید مدعو انتخاب و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می شود. این کارگاه هفته اول آذرماه برگزار  خواهد شد.

جایزه مصطفی(ص) بزرگترین جایزه علمی و فناوری در جهان اسلام است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر کشورهای اسلامی اعطا می شود.

دبیرخانه پس از بررسی آثار رسیده، افراد منتخب را برای حضور در کارگاه معرفی می کند و آثار برتر این کارگاه علاوه بر نمایش در نمایشگاه تجسمی جایزه مصطفی(ص) در کتاب مجموعه آثار این نمایشگاه نیز با چاپ می رسد.

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
راینو گرافیک , قوی ترین گروه طراحی گرافیک در ایران