سرقت میلیونی زن‌ بی مکان از آژانس‌های مسافرتی


رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی لامکان که اقدام به سرقت میلیون‌ها تومان وجه نقد از آژانس‌های مسافرتی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ ششم مرداد ماه امسال مدیر یکی از آژانس های مسافرتی با مراجعه به کلانتری 105 سنایی به مأموران اعلام کرد که یکی از پرسنل خانم آژانس که تحت عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار بوده اقدام به سرقت وجوه نقد داخل گاوصندوق آژانس کرده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با مراجعه به آژانس مسافرتی و بررسی سوابق استخدامی متهم اطلاع پیدا کردند که وی خود را به‌نام "الناز حبیبی" معرفی و آدرس محل سکونت خود را در محدوده میدان رسالت – خیابان هنگام اعلام کرده که پس از مراجعه به آدرس مذکور و انجام تحقیقات مشخص شد که چنین خانمی با این مشخصات در آنجا سکونت ندارد .

در ادامه و با بررسی سوابق استخدامی متهم مشخص شد که تاریخ استخدام و زمان سرقت دقیقا مربوط به یک روز یعنی ششم مرداد ماه امسال است و متهم در همان روز استخدام به راحتی به بخشی مالی و محل گاوصندوق دسترسی داشته است، بررسی تصاویر دوربین های مداربسته آژانس نشان داد که متهم به بهانه نظافت و بدون هرگونه محدودیتی به تمامی قسمت های آژانس تردد داشته و به این شیوه از محل نگهداری وجوه نقد شرکت اطلاع پیدا کرده و در ادامه با استفاده از غفلت کارکنان بخش مالی اقدام به سرقت مبلغ 11 هزار و 500 دلار وجه نقد داخل گاو صندوق کرده و نهایتا بنا بر اظهارات یکی از پرسنل آژانس به بهانه خارج کردن زباله، از محل سرقت خارج و متواری شده است.

با طرح شکایت های مشابه از سوی تعداد دیگری از آژانس های مسافرتی، کاراگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم با شناسایی آژانس های مسافرتی از طریق آگهی استخدام نیروی خدماتی در صفحه نیازمندی روزنامه ها به این مراکز مراجعه و ابتدا تحت عنوان آبدارچی و نیروی خدماتی استخدام و تنها در عرض چند ساعت و پس از شناسایی دقیق محل دقیق وجوه نقد ، سرقت خود را انجام و از محل متواری شده است .

مدیر یکی از آژانس های هواپیمایی منطقه میرداماد در اظهاراتش گفت که متهم طی چند ساعت حضورش در آژانس ، اقدام به سرقت بیش از هفت میلیون تومان وجه نقد داخل گاوصندوق آژانس کرده است .

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و احتمال مراجعه متهمه به سایر آژانس های مسافرتی سطح شهر تهران ، هماهنگی لازم انجام و تصاویر به‌دست آمده از متهم از طریق دوربین های مداربسته محل های سرقت در اختیار آژانس های مسافرتی و هواپیمایی قرار گرفت تا در صورت شناسایی وی بلافاصله موضوع به کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شود .

سرانجام در تاریخ سی‌ام آذر امسال زن جوانی با مراجعه به یک آژانس هواپیمایی در منطقه میرداماد ، درخواست استخدام به عنوان نیروی خدماتی را ارائه کرد و مدیر آژانس که پیشتر در جریان سرقت تعدادی از آژانس های مسافرتی و هواپیمایی قرار داشت، با مشاهده خانم جوان و مطابقت تصویر وی با تصویر سارق تحت تعقیب پایگاه سوم آگاهی بلافاصله اقدام به شناسایی متهم کرده و موضوع را به کارآگاهان اطلاع داد؛ نهایتا کارآگاهان با حضور در آژانس اقدام به دستگیری این زن و انتقال وی به پایگاه سوم آگاهی کردند .

با انتقال متهم به پایگاه سوم آگاهی، هویت واقعی وی به نام "زهرا . ش" 24 ساله شناسایی و در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی بلامکان بوده و طی این مدت در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در میرداماد، خیابان شریعتی،خیابان جردن،منطقه گیشا و ... به این شگرد اقدام به سرقت از آژانس های مسافرتی کرده است .

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت :با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران و احتمال انجام سرقت‌های مشابه از سایر آژانس های مسافرتی و هواپیمایی توسط وی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این فرد از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

فرزام به شهروندان هشدار داد:‌ هرگونه استخدام و بکارگیری نیرو در شرکت های خصوصی باید پس از انجام تحقیقات و اطمینان از عدم داشتن هرگونه سوء سابقه کیفری افراد انجام شود.


ویدیو مرتبط :
آژانس هواپیمایی | آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر