سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قانون: امان از بیکاری؛ اعتراض به محقق نشدن شعار سال در ۲۵ فروردین!


قانون: امان از بیکاری؛ اعتراض به محقق نشدن شعار سال در ۲۵ فروردین!قانون/ متن پیش رو در قانون منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

بیکاری آنها را نیز به خیابان‌ها کشیده‌است! به هزاران مشکل اقتصادی این روزها که بسیاری از مردان جامعه ما را در محضر خانواده‌‌هایشان شرمگین کرده‌است،اعتراض‌دارند. پلاکاردهایی کاغذی با شعارهای اقتصادی همراه دارند که دست‌خط‌های آنها بسیار شبیه همان نوشته‌هایی است که در سال‌گذشته به فعالیت‌های صورت‌گرفته در عرصه سیاست‌خارجی اعتراض می‌کرد. آن دوران می‌گفتند تحریم‌ها اثر ندارد، امروز در لفافه می‌گویند فشار تحریم‌ها، اقتصاد را فلج کرده‌است!

کو گوش شنوا!؟
به نظر می‌رسد راه‌شان رااز رهبران فکری خود جدا کرده اند، چرا که آن موقع می‌گفتند برای شکم انقلاب نکرده ایم ولی امروز معیشت خراب، آنها را نیز زیر فشار برده‌است. فریاد می‌کشند وشعار می‌دهند.به دنبال گوش شنوا می‌گردند.اندک اندک جمع مستان می‌رسد ولی با تمام تبلیغاتی که می‌کنند، جمعیت آنها به40 نفر هم نمی‌رسد! مردم از کنار آنها می گذرند و به نظر می‌رسد که به شعارهای کاغذی این جماعت دیگر کسی توجهی ندارد. ملت به دنبال اقدام وعمل هستند. اقدام‌وعملی که رهبرمعظم انقلاب اول فروردین امسال آن را برای سال پیش رو مهم دانستند و از دولت و ملت خواستند تا به شعار «اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل» توجه و آن را پیش برند.

حرف ناحساب
به نظر می‌رسد برخی این شعار را نیز به کلید‌واژه ای تبدیل کرده اند که توسط آن دولت را زیر تیغ انتقاد ببرند و در حالی‌که‌هنوز 25 روز از ابتدای سال نگذشته است، دولت رابرای محقق نشدن شعار سال محاکمه‌کنند!
مشخص است دست برخی برای ملت ایران به خوبی رو شده‌است چرا که اهالی میدان‌امام‌خمینی(س)تهران که وزارت اقتصاد(محل تجمع) در آن واقع شده، همه به کار خود مشغول بودند و از کنار این جماعت گذر می‌کردند. پیک‌های موتوری محدوده که چهره‌های خسته‌و زحمت‌کشی دارند، یک‌پا روی وسیله‌نقلیه خود نشسته و سیگار می کشند. آنهایی که شاید بیشتر از هرکدام از معترضان، جامعه و اقتصاد آنها را خسته‌کرده است.

حق اعتراض، حقوق همه
نکته جالب مجوز تجمع این عزیزان است. آنها مدعی اند مجوز دارند ولی برای تعدادی اندک، مسئله ای که از اساس ناممکن است. در قانون هیچگاه گفته نمی شود مجوز برای گروهی محدود است یا تعدادی مشخص باید باشند! و البته ای کاش همین مجوزها در زمان ریاست جمهوری سابق نیز به منتقدان داده می‌شد تا این وضعیت بر کشور حاکم نشود!تورم بالا نرود!بیکاری فشار نیاورد!رکود اقتصاد خانوار را نابود نکند وهزاران مشکل دیگر که به دولت یازدهم به ارث رسیده، نفس ملت را تنگ نکند!

سخنرانی صداوسیمایی‌ها
چهره‌‌های آشنایی در میان آنها به چشم می‌خورد. حجت‌ا... عبدالملکی از چهره‌‌های شکست‌خورده لیست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفند و از کارشناسان صداوسیما نیز در این بین برای معترضین نطق می‌کرد.

مقصر اصلی را دریاب
سوال این است؛ این آشفتگان وضعیت اقتصادی در دوران قبل کجا بودند؟شاید در آن دوران این افراد بیکار نبودند و از طرق مختلف ارتزاق می‌‌کردند ولی با رفتن دولت احمدی‌نژاد دیگر جایی برای کسب درآمد ندارند!با این تفاسیر بهتر بود آدرس میدان 72 نارمک را به این افراد می‌دادند تا مکان اعتراض را آنجا اعلام می‌کردند و باعث و بانی این مشکلات را به پاسخگویی وا می‌داشتند. در آخر باید اشاره کرد که فشار اقتصادی مشکلی است که ورق‌ پاره‌ها،قانون‌گریزی‌ها و فسادها به مردم ایران تحمیل کرد. حال که دیگر ورق‌پاره ها کنار رفته وقانون تا حدودی اجرا می‌شود باید تجمع‌هایی در مکان‌‌های دیگر صورت گیرد تا جلوی فسادها،پولشویی‌هاورانت‌خواری‌ها گرفته شود و عاملان اصلی و نه مترسک‌های پوشالی این جریان به سزای کار خود برسند.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: قانون


ویدیو مرتبط :
امان از دست بیکاری