کاظم جلالی: انتخابات هیات رئیسه مجلس، بحث فرعی است/انتظار حل مشکلات 37 ساله از دولت، غلط است


دسته اول انتظارات مردم از برجام را بالا می برند تا دایره قدرت خود را افزایش دهند و دسته دوم کسانی است که می دانند برجام فقط چهارماهه است، اما مدام به آن انتقاد می کنند.

نتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: این روزها یک بحث کاملا فرعی به عنوان انتخابات رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه به عنوان موضوع اصلی کشور، مطرح شده است.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم جلالی در نطق امروز خود، ادامه داد: افرادی در رسانه ها با هم نزاع می کنند، حال آنکه انتخاب رئیس مجلس، معطوف به اراده منتخبان مردم است.

وی با اشاره به فهرست بلند بالایی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور مانند بیکاری، رشد پایین اقتصادی، فاصله طبقاتی، مشکلات بازنشستگان، گسترش اعتیاد و ابتلا به ایدز و رونق طلاق و ....، گفت: غرضم از بیان اینها سیاه نمایی نیست بلکه به آینده امیدوارم و می‌خواهم هشدار دهم که اگر همه ما اختلافات را کنار بگذاریم، تنها می‌توانیم چند درصد از این مشکلات را کم کنیم و نه اینکه رفع کنیم.

به گفته وی اگر مشکلات کشور حل نشود، در انتخابت هیات رئیسه مجلس، پیروزی وجود نخواهد داشت.

جلالی با بیان اینکه دولت یازدهم میراث دار مشکلات دوره‌های پیشین است، ادامه داد: نباید از این دولت انتظار داشته باشیم که همه مشکلات 37 سال گذشته را رفع کند.

وی با اشاره به تصویب برجام، آن را یک اتفاق تاریخی دانست ک دو دسته به آن ضربه می‌زنند. دسته اول انتظارات مردم از برجام را بالا می برند تا دایره قدرت خود را افزایش دهند و دسته دوم کسانی است که می دانند برجام فقط چهارماهه است، اما مدام به آن انتقاد می کنند.

وی در بخش  دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت نمایندگان ادوار مجلس گفت: متاسفانه در کشور هیچ محفلی برای استفاده نظام‌مند از نمایندگان ادوار مجلس نداریم. از رئیس محترم دولت که خودش پنج دوره نماینده مجلس بوده می‌خواهم که بستری برای این امر فراهم کند.


ویدیو مرتبط :
نشست رئیس سازمان امور مالیاتی با عضو هیات رئیسه مجلس