سنگ آدم نما نوربهار خدابنده را در ایام نوروز از دست ندهید


سنگ آدم نما نوربهار خدابنده را در ایام نوروز از دست ندهیدخبرگزاری دانا/ نور بهار از شهرهای زیبا و تاریخی شهرستان خدابنده است که در دشتی هموار قرار گرفته و 6 تپه تاریخی و 2 امامزاده در آن قرار گرفته و به خاطر قرار گیری در مسیر شهر آبگرم همدان به قیدار مسافران نوروزی زیادی از این شهر بازدید می کنند و سنگ آدم نما مورد بازدید زیادی از مردم قرار می گیرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق24،شهر نوربهار همان روستای نورآباد سابق که در 32 کیلومتری مرکز شهرستان خدابنده واقع شده است،در تعطیلات نوروز مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار می گیرد و دارای آثار تاریخی و دیدنی زیادی است.


کاشی های مطلایی و سفال های سلطان آبادی به دست آمده از تپه باستانی نوربهار گواه رونق اقتصادی و فرهنگی این شهر در قرن هفتم و هشتم و دوران ایلخانیان است.


تپه باستانی نوربهار معروف به بیوک تپه به اعتقاد اهالی از جمله آثار باقی مانده شهر تاریخی جم است که کاوش های چندانی در این تپه صورت نگرفته است لیکن در برخی حفاری های سطحی آثار مربوط به صده هفتم و هشتم هجری ار آن بدست آمده است.

امامزاده اسماعیل معروف به اسماعیل شماع با 6 واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می رسد.

این امامزاده اسماعیل شماع ابن القاسم ابن الحسن ابن الزید ابن امام حسن (ع) است.

فرزند امام زاده اسماعیل (ع) به نام امام زاده خلیفه (ع) در شهر گرماب به خاک سپرده شده است.

این سنگ در 5 کیلومتری شهر نوربهار در منطقه موسوم به بورون قشلاق واقع شده است این منطقه منحصر به فرد و زیبا دارای طبیعتی بکر و دلنشین است و بازدید آن به علاقمندان طبیعت توصیه می شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری دانا


ویدیو مرتبط :
دیدن این سینه زنی را از دست ندهید/روستای سنگ آباد