سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



نقش والدین درانتخاب همسربرای دختران،نقشی نظارتی ومشاوره‌ای است


طنین یاس/ یک روانشناس گفت:متاسفانه برخی والدین به غلط تصور می کنند که در انتخاب خواستگار برای دخترشان باید تمامی نقش‌ها را به عهده بگیرند در حالی که این یک اقدام غلط از سوی والدین است و والدین باید یک مشاور و ناظرخوب برای دختر دم بختشان باشند.
کیوان آشتیانی به نقش خانواده در ازدواج موفق فرزندان به خصوص دختران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین عناصر ازدواج موفق نقش کلیدی و مشاوره ای والدین در انتخاب فرزندان به خصوص دختران دم بخت است. والدین به دلیل تجربه و درایتی که در نظام خانواده دارند می توانند در شکل گیری یک انتخاب درست نقش بسیار مهمی ایفا کنند البته به شرطی که والدین هم یکسری اصول را برای مشاوره به فرزندشان رعایت کنند تا با نگاه هر دو طرف یک انتخاب درست شکل گیرد.

وی نقش والدین در انتخاب همسر برای دختران را یک نقش نظارتی و مشاوره ای دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی والدین به غلط تصور می کنند که در انتخاب خواستگار برای دخترشان باید تمامی نقش‌ها را به عهده بگیرند در حالی که این یک اقدام غلطاز سوی والدین است و والدین باید یک مشاور و ناظرخوب برای دختر دم بختشان باشند تا با ارائه نظرات هر دو طرف یک انتخاب ایده آل صورت بگیرد.

این عضو جامعه روانشناسان؛ به اختلافات برخی خانواده‌ها برای ازدواج دختران دم بختشان اشاره کرد و افزود: والدین باید بدانند که دوره ازدواج خودشان با دوران حال و حاضر فعلی دخترشان کاملا متفاوت است و نباید در این زمینه افراطی و سنتی برخورد شود؛ والدین باید با ارئه تجربیات و دور اندیشی خود با زبان نرم و دلسوزانه به دختر دم بختشان بیاموزند که چه فردی صلاحیت زندگی را دارد و اگر باز اختلافی بین دختر و والدین صورت گرفت باید مهمترین گزینه یعنی به مشاور خانواده و ازدواج مراجعه کنند.

آشتیانی در ادامه تاکید کرد: مراجعه به مشاور قبل از ازدواج بهترین راهکار برای تعادل برقرار کردن بین اختلافات والدین با فرزند است که این امر موجب می شود تا با ارائه یک تصمیم درست از سوی مشاور هر دو طرف به یک نتیجه ایده آل برسند چرا که یک مشاور به خوبی می تواند از بیرون مشکلات و سلیقه‌ها را ببیند و راجب به آن تصمیم گیری کند.

در امر ازدواج با عینک بدبینی به پدر و مادر خود نگاه نکنید

این روانشناس در توصیه ای به دختران دم بخت تصریح کرد: هیچ والدینی دوست ندارد که فرزند دخترش خدای ناکرده به هنگام ازدواج با یک تصمیم غلطی انتخاب همسر کند بنابراین توصیه ما به همه دختران ایناست که عجولانه و با عینک بدبینی به پدر و مادر خود نگاه نکنند و این مهم را در نظر بگیرند که نصیحت‌های والدین دلسوزانه و از روی تجربه چندین ساله است، اگر هم مخالف نظر و عقیده بزرگتر خود هستید از وادین خود بخواهید که به اتفاق هم به روانشناس و مشاوره رجوع نمایید با مشکلات و نقطه اختلافات توسط شخص صلاحیتداری برطرف شود.

وی ادامه داد: توصیه من به والدین این است که از منظر قدرت و تسلط به ازدواج فرزند خود نگاه نکنند، آینده فرزندان در گرو دقت و روشن بینی شما والدین عزیز است، باید درک کنید که جامعه به مثابه قدیم دیگر نیست که بزرگتر‌ها تمام تصمیمات را می گرفتند و سعی کنید در کمال آرامش و با توکل بر خدا به ازدواج فرزندتان کمک کنید و از مانع تراشی و یکدندگی پرهیز کنید.

آشتیانی تصریح کرد: یکی از بهترین رهنمود‌ها، تجربه گرفتن از ازدواج موفق یا خدای ناکرده ناموفق دوستان و نزدیکان متاهل اطرافتان است که با در نظر گرفتن معیار‌ها به خوبی می توانید تا حدود بسیار زیادی به نقطه مشترکات و اختلافات دست یابید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
چرا والدین باید از نرم افزارهای نظارتی استفاده نمایند