فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» منتشر شد


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» به کوشش جعفر شیرعلی‌نیا از سوی انتشارات سایان منتشر شد. این کتاب 75 سال از زندگی رهبر معظم انقلاب را که 25 سال آن مربوط به دوران رهبری ایشان است در بر می‌گیرد‌.

این کتاب در هزار صفحه روایتی از روزهای کودکی و مدرسه، روزهای مبارزه تا پیروزی انقلاب، روزهایی از دهه شصت، دوران ریاست‌جمهوری و سال‌های جنگ، از 25 سال رهبری از دولت سازندگی تا دولت اصلاحات و پس از آن تا امروز را در بر گرفته است‌، هم‌چنین در این کتاب روایتی از حوادث داخلی، منطقه‌ا‌ی و بین‌المللی آمده است و در واقع کتاب آمیزه‌ای از سیاست، تاریخ، اجتماع و

بنا به گفته شیرعلی نیا در این کتاب بالغ بر 1000 تصویر کار شده است،‌ تصاویری کمتر دیده و یا کمتر دیده شده از زندگی و زمانه رهبر معظم انقلاب، در این کتاب هم تصاویری از خود رهبر اتقلاب و هم تصاویری از دوران زندگی ایشان درج شده است.

این نویسنده با اشاره به مراحل نگارش و تدوین این کتاب می‌گوید: ما در مراحل مختلف تدوین کتاب از نظرات اساتید استفاده کردیم. نگارش این اثر از مرحله تحقیق تا مرحله نگارش و تدوین چهار سال به طول انجامید. اغلب از من می‌پرسند که چرا سراغ چنین موضوعی رفته‌ام، در حالی که عموماً به حوادث تاریخی و خاطرات بعد از انقلاب به دلیل نزدیک بودن به زمان حاضر پرداخته نمی‌شود. در این‌باره باید بگویم که یکی از مهمترین دلایلی که من را به نگارش این اثر ترغیب می‌کرد، اهمیت موضوعی بود که قرار است در کتاب به آن پرداخته شود. مطالب ذکر شده در این کتاب، مطالب مهمی است که هر ایرانی با آن ارتباط دارد.

شیرعلی‌نیا می‌افزاید: درباره زندگی رهبر معظم انقلاب کتاب تاریخی به آن صورت کار نشده بود. کتاب «شرح اسم» جزء معدود آثاری است که در این رابطه نوشته شده و آن هم مقطع کمی از زندگی ایشان را روایت می‌کند. این در حالی است که مقطع بعد از انقلاب، مقطع مهمی در زندگی معظم‌له است، اما چون هنوز این برهه زمانی تاریخی نشده، بسیاری از نویسندگان و محققان وارد این حوزه نشده‌اند. همین عدم ورود سبب شد تا دستمان در این موضوع خالی باشد. این فقط شامل زندگی رهبر معظم انقلاب نمی‌شود، بلکه درباره زندگی امام(ره) نیز جاری است. تمام آنچه از زندگی امام(ره) نقل شده تا زمان پیروزی انقلاب است؛ این در حالی است که یکی از مهمترین بخش‌های زندگی ایشان، 10 سال اول انقلاب است.

این نویسنده با اشاره به منابع مورد استفاده خود در تدوین این کتاب می‌گوید: ما در این زمینه به محدودیت منابع مواجه بودیم، اما هر کاری می‌تواند زمینه‌ساز کارهای بهتر بعدی باشد. کارهای نوشته شده در این زمینه پراکنده بود. ما در برخی از مواقع برای دریافت اطلاعات به سراغ مصاحبه رفتیم. از مجموعه سخنرانی‌ها و بیانات ایشان که به همت انتشارات انقلاب اسلامی گردآوری شده است، استفاده کردیم. گفت‌وگو با برخی از افراد سخت بود و صحبت با برخی دیگر نیازمند هماهنگی‌های اداری و ... بود. در مواردی که موضوع دچار ابهام بود، مثلاً موضوعاتی مانند بحث مطرح شده در زمینه ادغام ارتش و سپاه، ماجرای جنبش امل و حزب‌‌الله و ...، از مصاحبه استفاده کردیم. سعی ما در تدوین کتاب بر این بود که از اطلاعاتی که از نظر تاریخی مستند باشد، استفاده کنیم که اگر بعد از این اثر کسی خواست که کتابی در این رابطه منتشر کند، بتواند راهنمای خوبی باشد.

به گفته وی، در تدوین این کتاب از اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی، اسناد مطالعات تحقیقات جنگ و ... هم استفاده شده است. در بخش قبل از انقلاب کتاب «شرح اسم» راهنمای خوبی در این مسیر بود. از تمام خاطرات افراد و رجال سیاسی از دوران انقلاب نیز در این مسیر فیش‌برداری و از هر کدام از آنها که به کار می‌آمد، در کتاب استفاده شد. آرشیوهای روزنامه‌ها، روایت‌های خود ایشان و... از دیگر منابع مورد استفاده در تدوین این کتاب بود.

علاوه بر جعفر شیرعلی‌نیا‌، مرتضی حیدری‌، محمد فاطمی‌ و حسن حسینی در گردآوری این مجموعه همکاری داشته‌اند.این کتاب در هزار صفحه به قیمت 140 هزار تومان تمام رنگی و با کاغذ گلاسه منتشر شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنان منتشر نشده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره اجتماع اربعین