سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کنگره آمریکا: بی ثباتی در پاکستان، امنیت هسته ای را تهدید می کند


کنگره آمریکا: بی ثباتی در پاکستان، امنیت هسته ای را تهدید می کندایرنا/ به دنبال اظهارات جنجالی اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه بی ثباتی در پاکستان در سال های آینده ادامه خواهد داشت، کنگره آمریکا هم به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که پاکستان حدود 110 تا 130 کلاهک هسته ای در اختیار دارد و بی ثباتی و ناآرامی موجود در این کشور، می تواند امنیت هسته ای را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش روز جمعه سایت اینترنتی روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان، در گزارش بخش خدمات تحقیقات کنگره آمریکا آمده است که سلاح های هسته ای پاکستان بیشتر باهدف بازداشتن هند از هرگونه اقدام نظامی علیه پاکستان تولید شده است.
این گزارش می افزاید: افزایش بی ثباتی و ناآرامی در پاکستان و افزایش اخیر حملات تروریستی در این کشور، این نگرانی را ایجاد کرده است سلاح های هسته ای پاکستان چندان در شرایط امن قرار ندارند و حتی ممکن است این سلاح ها یا مواد مورد نیاز برای تهیه آن در اختیار افراد و گروه های خطرناک قرار گیرد.
براساس این گزارش، اسلام آباد درحال افزایش میزان سلاح های هسته ای خود است و هند نیز در مقابل درحال توسعه بیشتر توان هسته ای نظامی خود است که این موضوع ممکن است ثبات و صلح منطقه را به خطر بیاندازد.
چندی پیش یکی از موسسات تحقیقاتی آمریکا اعلام کرد که پاکستان با سرعت بیشتری نسبت به سایر کشورهای صاحب سلاح هسته ای، در زمینه تولید و توسعه سلاح های اتمی فعالیت می کند و می تواند در 10 تا 15 سال آیند، بعد از آمریکا و روسیه ، به سومین قدرت هسته ای جهان تبدیل شود.
دولت پاکستان همواره اعلام کرده است که ذخایر و داشته های هسته ای این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و پاکستان در این زمینه کاملا مسئوولانه عمل می کند.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
عضو کنگره ملی آمریکا خبرنگار را تهدید به مرگ کرد!