سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قرارداد کاسا-1000 نهایی شد؛ هزینه اجرا 953 میلیون دلار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزرای انرژی کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی در ترکیه توافق‌نامه نهایی در مورد اجرای طرح کاسا- 1000 یا به عبارت دیگر انتقال نیروی برق از قرقیزستان و تاجیکستان به افغانستان و پاکستان را به امضا رساندند.

بر اساس این سند، توسط پروژه کاسا- 1000 سالانه از تاجیکستان و قرقیزستان به مقدار 1300 مگاوات برق به افغانستان و پاکستان انتقال داده می‌شود.

در مرحله اول خط انتقال نیروی برق 500 کیلوواتی از منطقه «دوتکه» قرقیزستان تا «خجند» تاجیکستان که سیستم انرژی این 2 کشور را با هم متصل می‌کند، ساخته می‌شود. سپس از تاجیکستان به افغانستان و توسط این کشور به پیشاور پاکستان خط انتقال نیروی برق ایجاد خواهد شد. هزینه طرح کاسا-1000 حدود 953 میلیون دلار برآورد شده است.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در تاریخ 12 نوامبر سال جاری پس از ملاقات با «امامعلی رحمان» در یک نشست مطبوعاتی در اسلام آباد از علاقه مندی کشورش برای اجرای هرچه سریع تر طرح کاسا- 1000 اظهار نظر کرد.

بانک جهانی، بانک رشد آسیا، آژانس توسعه بین المللی آمریکایی، وزارت خارجه آمریکا، موسسه رشد بین المللی بریتانیا و آژانس رشد بین المللی استرالیا برای پشتیبانی مالی از این طرح اظهار آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/6X360J


ویدیو مرتبط :
فاجعه انسانی- زنان شیعه 1000 دلار، زنان سنی 800 دلار