روانشناسی


2 دقیقه پیش

وسواس خود را درمان کنید!

چرا وسواس باید درمان شود؟ هر بار که با کسی دست می‌دهد فورا دست‌هایش را می‌شوید یا از دست دادن با دیگران امتناع می‌کند .حتی تقریبا هر بار، پس از خروج از خانه یا ماشین‌اش ...
2 دقیقه پیش

بر رنجش و کینه غلبه کنید!

رنجش ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی اجتماعی هستند که خارج از خواسته ما بر ما تحمیل می شوند. اما این به معنای آن نیست که ما محکوم به حمل کردن آنها با خود در همه عمرمان هستیم. ...



مردان تنبل را به دام بندازید!


دامی برای مردان تنبل

ایجاد انگیزه یک اصل مهم در همه روابط است. هنگامی که احساس می کنید علاقه ای به انجام کاری ندارید و بی حوصله اید قطعاً به سمت انجام آن کار نخواهید رفت، ماجرای کار نکردن مردان تنبل در خانه همین است. آنها انگیزه های لازم را در این زمینه ندارند.

این روزهای آخر سال روزهای شلوغی است و بسیاری از مردان به دلیل خستگی از کار بیرون از منزل توانایی کمک به همسرانشان را ندارند.اما اگر انگیزه وجود داشته باشد انسان قادر است هر کاری را انجام دهد. در مورد کار نکردن مردان در خانه تکانی هم همین مسئله صادق است. خانم باید این توانایی را داشته باشد تا با ترفندهایی که برای مردان جذاب و دلنشین است در آنها ایجاد انگیزه نماید تا آقای خانه مانند یک نیروی کار قوی و سرحال به کمکشان بشتابد.


یک لیوان چای و یک حبه عشق
مردان بنده محبت هستند و نیروی محبت می تواند آنها را به هر کاری ترغیب کند. حال تصور کنید مردی  خسته وارد خانه می شود با آغوش گرم همسر و یک استکان چای و چند جمله دلنشین مواجه شود، این حجم از محبت به راحتی خستگی چندین ساعته مردان را از تن آنها بیرون خواهد کرد. خلق خوش، ظاهر آراسته ، مهربانی در کلام ، درک خستگی ها ، سوال پیچ نکردن ... از راس اموری است که در هنگام ورود یک مرد خسته باید مورد توجه قرار گیرد.


امان از خستگی
مردان نسبت به زنان جثه ای قوی تر دارند و قطعاً توانایی کار کردنشان هم بیشتر است. اما یک نکته ظریف در این جا وجود دارد مقاومت زنان در مقابل خستگی از مردان بیشتر است. مردان به نسبت جثه قوی تر مقاومت کمتری دارند و به همین دلیل است که اگر زن و مردی هر دو شاغل باشند در بدو ورود به منزل آقای خانه بر روی مبل لم می دهد و درخواست چای می کند، ولی یک زن این توانایی را دارد که وارد شیفت دوم کاری خود یعنی خانه داری  و رسیدگی به فرزندان شود. پس خانم اگر می خواهند همسرانشان در کارهای خانه به خصوص خانه تکانی به آنها کمک کنند بگذارند همسرانشان بعد از کار بیرون از منزل زمانی را برای استراحت و خواب صرف نمایند و هر گاه خستگی شان از تن بیرون رفت به کمک آنها بیایند.

 در کارهای خانه و چیدمان آن به علاقه مندی های همسرتان احترام بگذارید

 مردان تنبل

خواسته هایی در لفافه
بیان مستقیم در بعضی مواقع کار ساز نیست و حتی می تواند نتیجه عکس داشته باشد. مردان دوست ندارند با بیان مستقیم به آنها بگوید پرده های را پایین بیاور ، شیشه ها را پاک کن. برای بیان این خواسته ها راههای دیگری نیز وجود دارد مثل اینکه ، دستم به چوب پرده ها نمی رسد، فکر کنم قد تو برسد. شما با جملاتی شبیه به این، درخواست خود را به طور غیر مستقیم بیان می کنید و بدانید که بیان غیر مستقیم کارسازتر است.


تو چی دوست داری عزیزم
در کارهای خانه و چیدمان آن به علاقه مندی های همسرتان احترام بگذارید. قطعاً اگر مردی بداند نظراتش برای همسرش دارای اهمیت است رغبت بیشتری برای جا به جایی وسائل منزل و کمک دارد. یک نکته ساده این است که اگر شما غذای مورد علاقه همسرتان را طبخ نمایید و یا لباسی را که دوست دارد بپوشید در او ایجاد انگیزه کرده اید تا او هم به خواسته های شما که همان کمک کردن است احترام بگذارد.

مردان تنبل


احترام سر لوحه کارها
در آموزه های سنتی و در باور مردان آنها وظیفه ای در انجام کارهای منزل ندارند و این مسئله یک شبه قابل تغییر نیست. در هنگام درخواست انجام کار نوع لحن و نحوه برخورد بسیار اهمیت دارد. در این مواقع استفاده از بیان دستوری بسیار مخرب است. درخواست با احترام به همراه خواهش و سپاسگزاری از انجام کارها به راحتی می تواند مردان را به سمت کار کردن بکشاند.

غر نزنید
اشتباه در کار هر کسی  ممکن است اتفاق بیفتد. خانم ها در انجام کارهایی که  دارای ظرافت بیشتری است تواناتر هستند و ممکن است این قبیل کارها توسط  یک مرد به خوبی انجام نشود. در این مواقع است که غر زدن و پرخاش کردن سریع ترین روش برای از بین بردن علاقه و اعتماد به نفس مردان در انجام کار هاست. اگر خانم خانه اصرار دارد کاری مطابق دستور و خواسته مستقیم او صورت بگیرد از همسرش تقاضای کمک نکند و آن کار را خودش انجام دهد، زیرا هیچ مردی دوست ندارد دائماً تحت کنترل باشد و مسئولیت هایش به او یادآوری شود.


مردان پیشگو نیستند
بسیاری از خانم ها از شوهرانشان دلگیرند چون همسرانشان به خستگی های آنها توجه نمی کنند و برای کمک کردن رغبتی نشان نمی دهند. باید دانست مردان پیشگو نیستند و نباید از آنها توقع ذهن خوانی داشت. اگر تحت فشار هستید و خسته، به صورت محترمانه از همسرتان درخواست کمک کنید و بدانید هیچ مردی بدون درخواست یه کمک همسرش نخواهد شتافت چون برخلاف تصور زنان مردان قادر نیستند ذهن آنها را بخوانند و نیازمندیهایشان را تشخیص دهند.

تبیان

اخبار مرتبط :

تنبلی ؛ آفت زندگی موفق

روشی جدید برای درمان تنبلی معده

تنبلی بد دردیه!


ویدیو مرتبط :
گدا نگو بلا بود تنبل تنبل تنبل بود