فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اجرای نمایش عروسکی «پسرک و غولتشن‌ها» در تماشاخانه مهر


به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا بیات، نویسنده و کارگردان نمایش «پسرک و غولتشن‌ها» به خبرنگار صحنه گفت: این نمایش، داستانی جهانی، بی‌مکان و بی‌زمان دارد و در آن به تفاوت جنگ و دفاع‌مقدس پرداخته می‌شود. در این نمایش با داستانی ساده و خیال‌انگیز به کودکان یاد می‌دهیم که دفاع در برابر جنگ‌های متخاصمانه، ارزش مقدس و والایی دارد.

این کارگردان جوان افزود: برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن یک اندیشه و فرهنگ در جامعه باید به سراغ گروه سنی کودک و نوجوان رفت. معتقدم اگر خواهان تسری یک ارزش و اندیشه در جامعه هستیم از آموزش کودکان باید گام اول را برداشت. بنا بر همین باور است که حوزه فعالیتم را تئا‌تر کودک و نوجوان انتخاب کرده‌ام چراکه تئا‌تر یک ابزار هنری مؤثر و کارآمد در آموزش است.

کارگردان نمایش «پسرک و غولتشن‌ها» خاطرنشان کرد: وظیفهٔ بسیار سنگینی بر دوش هنرمندانی است که در حوزه تئا‌تر کودک کار می‌کنند. متاسفانه کم بها دادن به تئا‌تر کودک و نوجوان از سوی نهادهای مسئول، بسیار آزاردهنده است. تئا‌تر کودکی به نوعی مهجور واقع شده و از ظرفیت‌های آن غفلت می‌شود. کمترین بودجه، کمترین امکانات و کمترین تعداد سالن اجرا به تئا‌تر کودک اختصاص دارد و این بسیار تاسف‌برانگیز است.

بیات در پایان تصریح کرد: حمایت دفتر تئا‌تر کودک مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از نمایش «پسرک و غولتشن‌ها» یک قدم مثبت است اما کافی نیست. تئا‌تر کودک بیش از این‌ها به توجه و حمایت مسئولان نیاز دارد چراکه آینده فرهنگی و هنری جامعه ریشه در آن دارد.

نمایش عروسکی «پسرک و غولتشن‌ها» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات در چهارمین جشنواره تئاتر‌شهر موفق به کسب جایزه کارگردانی و عروسک‌گردانی و همچنین در جشنواره ایثار، ‌ جایزه اول کارگردانی را از آن خود کرد. این نمایش در پانزدهمین جشنواره تئا‌تر مقاومت نیز حضور دارد.

داستان این نمایش دربارهٔ پسرکی است که با ادوات جنگی، سفری خیال‌انگیز را طی می‌کند.

در اجرای این اثر نمایشی، احسان ادیبی، مهدی ضیائیان‌پور، مهدی داوودی، ساناز عبدالرزاق وزهرا ناظری به عنوان بازیگرو عروسک‌گردان، رضا بیات را همراهی می‌کنند.

خاطرنشان می‌شود «پسرک و غولتشن‌ها» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات تا 23 آذرماه- در نوبت صبح ویژه مدارس در تماشاخانهٔ مهر به صحنه می‌رود.

تماشاخانهٔ مهر در ساختمان اصلی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است.

علاقه‌مندان جهت رزرو بلیت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 88804072 و 88895053 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گزارشی از نمایش جنایت و مکافات در تماشاخانه مسعودیه