سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اصلاحات بدون در نظر گرفتن مبانی اصیل قانون اساسی به جایی نمی‌رسد / رهبری فصل‌الخطاب تمام اعمال و رفتار ماست


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد صادق خرازی ظهر امروز در برنامه‌ای با عنوان «اصلاحات اصیل» در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان اظهار کرد: چه قبول داشته باشیم و چه قبول نداشته باشیم جمهوری اسلامی ایران و تحولات اجتماعی و سیاسی کشورمان طی چند دهه اخیر فراز و فرودهای فراوانی را پشت سر گذاشته است.

وی به حوادث 13 آبان ماه اشاره و تصریح کرد: حرکت خود جوش جوانان در تسخیر سفارت آمریکا در ایران نشان می‌دهد که جوانان طلایه‌داران حرکت‌های اجتماعی و سیاسی در کشورمان بوده‌اند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در کشورمان روزهای پر از بحرانی سپری شد و پس از آن پایان جنگ تحمیلی آغاز مجدد صف‌بندی‌های سیاسی در محافل علمی و دانشگاه‌ها صورت گرفت.

خرازی افزود: چندین سال این جنبش و جوشش در کشورمان به طول انجامید تا اینکه با ظهور نسل جدیدی از جوانان، مدیران و چهره‌های سیاسی و اجتماعی به ویژه سید محمد خاتمی تحولات اجتماعی و سیاسی کشورمان وضعیت دیگری به خود گرفت.

این فعال سیاسی دوره اصلاحات را دوره تعامل، گفت‌وگو و دوره تبیین گفتمان‌ها و بیان نقطه‌ نظرات مختلف دانست و گفت: اگر به تاریخ سال‌های 76 تا 79 بنگریم و اتفاقات آن دوران را مورد بررسی قرار دهیم در این دوران به ایجاد یک رابطه مستقیم با همه کنش‌گران سیاسی و اجتماعی و حاکمیت پی خواهیم برد.

وی اظهار کرد: سیاست فشار و چانه‌زنی و کم‌کم بیان عبور از خاتمی وضعیت کشورمان را با بحران‌های جدی مواجه کرد و این وضعیت نه خواست بزرگان خیراندیش و خرد اندیش کشور و نه خواست تمام کنش‌گران اجتماعی و سیاسی مردم ایران بوده است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: ادبیات تند و تلخ نخست از خیمه اصلاحات بیرون نیامد بلکه این ادبیات تند و تلخ را رقبایی به وجود آوردند که هر روز یک نسخه تلخی برای اصلاحات پیچیده و اصلاحات چاره‌ای نداشت و وارد یک معرکه دیگری شد.

خرازی ادامه داد: اگر به آراء و اندیشه‌های بزرگان رده اول اصلاحات توجه شود پیام تامل، مدارا و ایجاد یک گفتمان بین تمام اقشار جامعه قابل استنباط است.

وی با اشاره به اینکه امروزه نمی‌توان کسی را با کلام فریب داد، گفت: اصلاح طلب واقعی به هیچ وجه در پی تحمیل دیدگاه خود یا دیدگاه‌های انتزاعی نبوده است و به معنای واقعی کسی است که مبنای اندیشه و تفکرش همان مبنایی باشد که اسلام با آن متولد شد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: از همان زمانی که پیامبر عدالت و رحمت به پیامبری مبعوث شدند و از همان موقع که حضرت علی(ع) به عنوان پیشگام جریان اصلاح علوی حاکم و خلیفه مسلمین شدند اصلاحات در تفکر مسلمانان ریشه گرفته است.

خرازی با اشاره به اینکه اصلاحات را نمی‌توان بدون بستر تاریخی آن تعریف کرد، بیان داشت: اصلاح طلب واقعی کسی است که مبنای فکریش با آهنگ موزون استقلال، آزادی، مردم سالاری، حاکمیت و تکریم مردم و کرامت انسانی، حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها مطابقت داشته باشد و در تبیین گفتمان واقعی اصلاحات دچار افراط و تفریط نشود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلب واقعی کسی است که بین منافع ملی، قدرت و توان ملی کشورمان تمایز قائل باشد، اضافه کرد: نمی‌توانیم بگوییم میزان اقتدار و قدرت ملی به رفتار اقتدارگونه دولت و حاکمیت است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: اقتدار و قدرت ملی با نقش مردم تجلی پیدا می‌کند و اگر مردم در تمام عرصه‌ها نقش داشته باشند مطمئنا انقلاب و جمهوری اسلامی از گزند همه حوادث داخلی و خارجی مصون می‌ماند.

خرازی بیان داشت: مردم مهم‌‌ترین و تعیین کننده‌ترین عنصر متضمن پیروزی و توسعه سرزمینی به نام ایران هستند و بسیاری از مشکلات کنونی در کشورمان به خاطر این است که مردم را باور نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در شأن نظام نیست که میرحسین موسوی در حبس بماند، افزود: میرحسین موسوی را مظلوم می‌دانم و باید شرایطی فراهم شود که ایشان موقعیت خود را در جامعه به دست آورند.

وی با بیان اینکه اگر کسی خلاف نظر رهبری عمل کند از نظر ما تایید نمی‌شود، تصریح کرد: ما معتقد هستیم که همه باید در چارچوب منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم و اگر تاکنون بر اساس این چارچوب حرکت می‌کردیم بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی به وجود نمی‌آمد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: رهبری فصل الخطاب تمام اعمال و رفتار ماست و اصلاحات بدون در نظر گرفتن مبانی اصیل قانون اساسی به جایی نمی‌رسد.

انتهای پیام/73010/صا40


ویدیو مرتبط :
‫همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در ایتالیا‬‎