قرآن؛ شفیع روز قیامت انسان


نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: اگر انسان حقیقت قرآن را درک کند در قیامت از جایگاه بالایی برخوردار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در مراسم اختتامیه جشنواره هفته قرآن و عترت استان ایلام اظهار کرد: قرآن سفره‌ی پهن شده‌ی ذات الهی است که برای همه اقشار قابل بهره‌برداری و استفاده معنوی است اما شرط اساسی برای بهره‌گیری عرفانی و معنوی از قرآن باید طهارت ظاهری و باطنی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه با وضو گرفتن می‌توان طهارت ظاهری را کسب کرد اما طهارت اصلی و واقعی در گرو طهارت روح و قلب است، افزود: باطن قرآن را باید با طهارت قلب درک کرد که مصداق بارز لمس واقعی قرآن، حضرت زهرا (س) و فرزندان او است که حقیقت آن را لمس کرده است به‌ گونه‌ای که ایشان در وصیتش می‌فرماید بعد از اینکه از مراسم خاک‌سپاری من فارغ شدید برای من قرآن تلاوت کنید. علت آن نیز مانوس بودن این بانو در طول حیات با قرآن است.

وی خاطر نشان کرد: اگر در دنیا حقایق قرآن در نهاد انسان پیاده شود در عالم قبر، برزخ و قیامت رفیق و شفیق وی خواهد شد برای همین است که توصیه شده است هر روز قرآن بخوانید حتی با خواندن 50 آیه که تمسک به حبل‌المتین است.

حجت‌الاسلام لطفی گفت: درجات بهشت به تعداد آیه‌های قرآن است پس در قرآن آمده است «اقرأ ورقه» قرآن بخوان و ارتقاء پیدا کن. که برکات قرآن در زندگی انسان باعث حاکم شدن حجاب، عفاف، اخلاق، برادری، صمیمت و صفا در خانواده‌های قرآنی و مانع غصب، کم‌فروشی و حرام خواهی در بازار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه ادامه داد: امیرالمومنین علی(ع) قرآن ناطق خوانده شد چون حقیقت قرآن در او تجسم پیدا کرد و ایشان در هماهنگی تام با قرآن بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی چنان تحولات عظیمی در حوزه تلاوت و حفظ قرآن روی داد که به اذعان قاریان مصری که برترین‌ها در طول تاریخ بوده‌اند برجسته‌ترین قاریان جهان در ایران اسلامی حضور دارند که علاوه بر این در بخش تفسیر نیز از برترین‌های جهانی هستیم بنابراین باید انقلاب ایران را زمینه‌ساز ترویج و تفسیر قرآن دانست.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ادعا کردن از دیدگاه قرآن - قیامت روز جدا شدن خوب