نایب رییس مجلس: دولت خود افرادی را از دریافت یارانه حذف کرده است/ تعیین درآمد ۳ میلیون تومان برای حذف یارانه با هدف رعایت حقوق افراد انجام شد


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت، خود اقدام به حذف یارانه برخی از افراد کرده، گفت: تعیین درآمد ۳ میلیون تومانی در ماه برای حذف یارانه ثروتمندان با هدف رعایت حقوق افراد و اجرای راحت‌تر آن برای دولت است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در جلسه علنی امروز مجلس (31 فروردین 95) اظهار داشت: ما که در طول این سال‌ها مباحثی را با دولت در خصوص یارانه داشتیم، یک اتفاق‌نظر وجود داشت و آن هم اینکه کسانی که درآمد کافی دارند و نیازی به دریافت یارانه ندارند،‌ آن را دریافت نکنند.

وی ادامه داد: بر اساس همین ضابطه، دولت نیز شروع به حذف تعدادی از افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه کرد و عده‌ای نیز در همین راستا از دریافت یارانه حذف شدند چراکه نگاه دولت این است که این افراد نیازی به یارانه نداشتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اقدامی که مجلس با مشورت کارشناسان دولت داشت، این بود که برای اینکه حقوق افراد تضییع نشود، حداقل حقوق 3 میلیون تومان درآمد در ماه را برای این موضوع قید کنیم و کسانی که درآمد آنها از 3 میلیون تومان در ماه بالاتر است و سرپرست خانوار هستند، یارانه‌شان حذف شود. این اقدام با هدف رعایت حقوق افراد صورت گرفته و از طرف دیگر اجرای راحت‌تر آن برای دولت مدنظر بوده است.


ویدیو مرتبط :
با نوزده نیم: حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه