بازار خودرو‌های لوکس و سوپر‌اسپرت در منطقه آزاد اروند


بازار خودرو‌های لوکس و سوپر‌اسپرت در منطقه آزاد اروندعصر خودرو/ بعد از مدت‌ها و پس از افت بازار خرید و فروش خودرو در مناطق آزاد و همچنین افت قیمت چشمگیر، در سال ۲۰۱۶ میلادی باز هم شاهد سنت‌شکنی منطقه آزاد اروند هستیم که پس از ورود چندین خودرو همچون رولز‌رویس ریث‌، بنتلی کانتیننتال جی‌تی و ...‌، این بار هم با وارد‌شدن چند خودرو اسپرت و لوکس اروپایی و آسیایی‌، طرفداران این سبک خودرو‌ها را شگفت‌زده کرده است؛ خودرو‌هایی از برند‌های معتبر همچون آستون مارتین‌، فراری‌، بنتلی .
در این مطلب به بررسی تعدادی از این خودرو‌های تازه‌وارد به منطقه آزاد اروند خواهیم پرداخت.

Aston Martin DB9
قیمت در اروند‌: حدود 1 میلیارد‌تومان

این هیولای 610 اسب‌بخاری انگلیسی خاص که از یک موتور 6 لیتری و جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک سود می‌برد، می‌تواند تنها در 4.5 ثانیه سرعتش را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعتش را به صورت محدود شده به 295 کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو که همراه با فراری 458 به‌صورت کارکرده وارد اروند شده‌اند ، مدل 2014 از این خودرو است که به ازای هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی حدود 14 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از جمله رقبای مهم این خودرو‌ می‌توان از فراری 458‌، مزراتی گرن‌توریسمو و فراری FF ‌نام برد‌. قیمت این خودرو در منطقه آزاد اروند حدود 1 میلیارد تومان برآورد شده است.

Bentley Continental GT
قیمت در اروند: حدود 800 میلیون‌تومان

باز هم پای این اشراف‌زاده انگلیسی به اروند باز شد‌. پس از ورود اولین بنتلی پلاک دائم ایران از نوع کانتیننتال جی‌تی به اروند که به روش‌های نا‌معلومی توانست پس از حدود 8 ماه پلاک ملی دریافت کند‌، باز هم پای نمونه کانتیننتال جی‌تی بنتلی به اروند باز شد. این خودرو که از سال 2003 تا به حال در حال تولید است‌، از یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری با گیربکس 8 دنده اتوماتیک بهره می‌برد که توانایی تولید 500 اسب بخار را دارد. قیمت این خودرو در منطقه آزاد اروند برای مدل 2014‌، حدود 800 میلیون تومان است.

Ferrari 458
قیمت در اروند: حدود 850 میلیون‌تومان

فراری 458‌، سوپر‌اسپرتی که توانست نظر تمامی علاقه‌مندان به خودرو را به خود جلب کند. این خودرو که همراه با آستون مارتین DB9 به‌صورت کارکرده وارد‌ اروند‌ شده‌، همچون این خودرو یکی از خاص‌ترین خودرو‌های حال‌ حاضر اروند و ایران است‌. این خودرو که قادر است 580 اسب بخار را از موتور 4.5 لیتری تنفس طبیعی 8 سیلندر با گیربکس 7 دنده اتوماتیک و دستی سود ببرد‌، می‌تواند سرعتش را در 3.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر و حداکثر سرعتش را به 325 کیلو‌متر بر ساعت برساند. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100‌کیلومتر در سیکل ترکیبی حدود 13.7 لیتر برآورد شده است. از جمله مهم‌ترین رقبای این خودرو می‌توان از لامبورگینی اوراکان و مک لارن 650S نام برد. قیمت این خودرو خاص در اروند برای مدل 2014 حدود 850 میلیون تومان برآورد شده است.

Mercedes Benz S 500
قیمت در اروند: حدود 650 میلیون‌تومان

لوکس‌ترین خودرو مرسدس بنز که هم‌اکنون به یکی از پرطرفدارترین خودرو‌های اروند و جهان در مدل جدید تبدیل شده‌، با استقبال و آمار واردات بالا و چشمگیری در اروند رو‌به‌رو شده است. این خودرو که از یک موتور 8 سیلندر v شکل 4700 سی‌سی سود می‌برد، قادر است حداکثر قدرت 449 اسب بخار را تولید کند. این خودرو لوکس آلمانی با جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته خود توانایی رسیدن به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را به‌صورت محدود شده دارد و در 4.8 ثانیه سرعتش از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی حدود 9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان از لکسس LS‌، بنتلی Flying Spur و ب‌ام‌و سری 7 را نام برد. قیمت این خودرو در منطقه آزاد اروند در نسخه فول آپشن برای مدل 2015‌، حدود 650 میلیون تومان است.

Lexus LX 570
قیمت در اروند: حدود 420 میلیون‌تومان

شاسی‌بلند لوکس و زیبای چشم‌بادامی‌ها‌ توانسته در نسل جدید و مدل 2016 همه را مجذوب زیبایی و ابهتش کند‌. این خودرو جدید لکسس که به‌تازگی در مدل جدید وارد منطقه آزاد اروند شده است‌، از یک موتور 5700 سی‌سی 8 سیلندر v‌شکل بهره می‌برد که با توجه به جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته‌، توانایی تولید 362 اسب بخار قدرت و رسیدن به سقف سرعت 220کیلومتر بر ساعت را به‌صورت محدود شده دارد. این خودرو که در مدت 7.8 ثانیه توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را از حالت ساکن دارد‌، در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر حدود 15 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از رقیبان اصلی این خودرو نیز می‌توان از مرسدس بنز GL و رنجرور Vogue نام برد. قیمت این خودرو برای مدل پلاتینوم حدود 420 میلیون تومان در اروند است.

مزراتی Quattroporte S
قیمت در اروند: حدود 390 میلیون‌تومان

این خودرو جذاب و زیبا ایتالیایی که به‌تازگی وارد اروند شده‌، از یک موتور 3 لیتری V6 استفاده می‌کند که توانایی تولید 404 اسب بخار قدرت را دارد‌.
گیربکس این خودرو از نوع 8 دنده اتوماتیک است و توانایی رسیدن به سقف سرعت 285 کیلومتر بر ساعت را دارد و همچنین در 5 ثانیه می‌تواند سرعتش را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.
همچنین این موتور قدرتمند به ازای هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی‌، 10.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از مهم‌ترین رقبای این خودرو می‌توان جگوار XJ و مرسدس بنز S-Class را نام برد.قیمت این خودرو در منطقه آزاد اروند حدود 390 میلیون تومان است.

ب ام و M5
قیمت در اروند: حدود 380 میلیون‌تومان

از معدود خودرو‌هایی که عدم حضورش در اروند حس می‌شد‌، خودرویی با تیون M-Power بود که بعد از ورود خودروهای رقیب همچون C63 و GL63 و ... با تیون AMG‌، وجود یک خودرو M لازم بود. اما هم‌اکنون و پس از مدت‌ها انتظار برای هواداران سری M ‌ب‌ام‌و‌، خودرو M5 به اروند وارد شده است. این خودرو که با موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر توربوشارژ خود قادر به تولید 560 اسب بخار است‌، با توجه به گیربکس 7 دنده اتوماتیک خود می‌تواند به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برسد و از حالت سکون تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 4.1 ثانیه بپیماید. این خودرو در هر 100 کیلومتر و در سیکل ترکیبی 17 لیتر بنزین می‌سوزاند و مهم‌ترین رقیبش را می‌توان مرسدس بنز E63 AMG نامگذاری کرد. قیمت این خودرو در اروند حدود 380 میلیون تومان است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: عصر خودرو


ویدیو مرتبط :
مستند منطقه آزاد اروند و نمایش خودروهای لوکس