ماشین شناس/ تعیین قیمت «فیات و آبارث 124 اسپایدر»


ماشین شناس/ تعیین قیمت «فیات و آبارث 124 اسپایدر»پدال/ شروع قیمت مدل جدید 124 اسپایدر فیات تقریباً مشابه مزدا MX-5 در امریکا، یعنی همان مدلی است که بر اساس آن ساخته شده و برابر ۲۴ هزار و ۹۹۵ دلار است؛ البته به جز ۹۹۵ دلار هزینه تحویل در مقصد برای مدل با گیربکس دستی.
اگر بخواهیم‌ مقایسه‌ای در اختیار داشته باشیم، مدل پایه مزدا MX-5 اسپورت مدل ۲۰۱۶ با موتور ۲ لیتری ۱۵۵ اسب‌بخاری و گیربکس دستی ۶ دنده، قیمتی معادل ۲۴۹۱۵ دلار دارد که ۸۲۰ دلار دیگر به عنوان هزینه تحویل به آن اضافه می‌شود. این در حالی است که مدل سطح بالای گرند تورینگ با همان موتور و گیربکس در سطح ۳۰ هزار و ۶۵ دلار قیمت‌گذاری شده است.

امّا تفسیر ایتالیایی از رودستر ژاپنی با یک موتور توربوی ۱/۴ لیتری چهار سیلندر «مولتی‌ایر» همراه است که در مدل‌های «کلاسیکا» و«لوسو» قدرتی معادل ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. خروجی این موتور در مدل «آبارث» به ۱۶۵ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. همچنین تمام مدل‌های برای انتقال قدرت به صورت استاندارد از یک گیربکس ۶ دنده دستی استفاده می‌کنند و امکان استفاده از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با هزینه اضافی ۱۳۵۰ دلار وجود دارد.

در سطح نخست ۲۴۹۹۵ دلاری (به اضافه ۹۹۵ دلار هزینه تحویل در مقصد) مدل اسپایدر کلاسیکا در اختیار شما قرار می‌گیرد که دارای تجهیزاتی چون چرخ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، پوشش پارچه‌ای تیره Nero برای صندلی‌ها، چراغ‌های جلوی هالوژن و چراغ‌های عقب LED و تمام امکانات معمول راحتی و ایمنی است.
در اسپایدر لوسو با قیمت ۲۷۴۹۵ دلار قبل از اضافه‌شدن هزینه تحویل، امکاناتی مانند چرخ‌های ۱۷ اینچی، پوشش چرمی برای پنل ابزارها و الگوهای پیانو بلک در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

با صرف اندکی هزینه بیشتر و در سطح قیمت ۲۸ هزار و ۱۹۵ دلار، می‌توان مدل اسپورتی‌تر «اسپایدر آبارث» را تهیه کرد که علاوه قدرت ۵ اسب‌بخار بالاتر، مواردی چون سیستم تعلیق جلو و عقب Bilstein، دیفرانسیل لغزش‌محدود مکانیکی، محور جلوی «استرات تاور»، خروجی اگزوز چهارگانه با تریم کروم، طراحی منحصر به فرد در جلو و عقب، چرخ‌های ۱۷ اینچی و طرح‌های بدنه Gun Metal به فیات 124 اضافه می‌گردند. ضمن اینکه در نسخه آبارث، امکان استفاده از آپشن‌های سیستم ترمز «برمبو» و صندلی‌های «ریکارو» نیز وجود دارد.

در نهایت، مدل اسپایدر پریما ادیزیونه لوسو را داریم که به صورت محدود و با تعداد ۱۲۴ دستگاه با قیمت ۳۵ هزار دلار ارائه می‌شود. هر کدام از این خودروها با یک نشان یادبود، شماره‌گذاری می‌شوند و به صورت انحصاری از رنگ آبی (Azzurro Italia) و صندلی‌های چرم پرمیوم استفاده می‌کنند. در همین حال، یک کیف چرمی آبی‌رنگ، دفتر یادداشت با خودکار و یک پوستر از طراحی اولیه و ابعاد خودرو به مشتری تعلق می‌گیرد؛ چیزی که هنوز هم نمی‌تواند باعث هضم سطح قیمت ۷ هزار بالاتر نسبت به «لوسو» و «آبارث» شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: پدال


ویدیو مرتبط :
فیات 124 Spider - طراحی