سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درآمد هنگفت و بی‌سر و صدای مایکروسافت از سیستم عامل اندروید


درآمد هنگفت و بی‌سر و صدای مایکروسافت از سیستم عامل اندروید

شاید مایکروسافت دل خوشی از اکو سیستم اندروید نداشته باشد اما این بدین معنا هم نیست که سودی از بازار داغ وسائل اندرویدی عاید این کمپانی نمی‌شود. طبق بر آورد‌ها، مایکروسافت به آسانی و تنها از طریق حق بکارگیری برخی فناوری‌های ثبت شده این کمپانی، سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار درآمد دارد. با اینکه مایکروسافت سیستم عامل موبایل و حتی شرکت گوشی سازی اختصاصی خود را دارد، اما به اندازه اندروید موفق نیستند.

شهر سخت افزار/ شاید مایکروسافت دل خوشی از اکو سیستم اندروید نداشته باشد اما این بدین معنا هم نیست که سودی از بازار داغ وسائل اندرویدی عاید این کمپانی نمی‌شود. طبق بر آورد‌ها، مایکروسافت به آسانی و تنها از طریق حق بکارگیری برخی فناوری‌های ثبت شده این کمپانی، سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار درآمد دارد. با اینکه مایکروسافت سیستم عامل موبایل و حتی شرکت گوشی سازی اختصاصی خود را دارد، اما به اندازه اندروید موفق نیستند.

این دست از قراردهای همکاری، شرکت ژاپنی Star Micronics که در زمینه ساخت چاپگری مبتنی بر سیستم عامل اندروید فعالیت دارد، قرار دادی را با مایکروسافت به امضا رسانده است که البته جزئیات و ارزش آن مشخص نیست. به طور کلی مایکروسافت زیاد در رابطه با این فناوری‌ها صبحت نمی‌کند. در حقیقت مایکروسافت بدون آنکه خود انگشتی بجنباند، تنها از طریق پتنت‌هایی که برای خود به ثبت رسانیده (حق مالکیت ابداع)، از فروش بسیاری از گوشی‌های موبایل کسب در آمد می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید سازندگانی نظیر سامسونگ، ال جی، کانن و بسیاری دیگر، به ازای فروش هر دستگاه از محصولات خود، به واسطه همین پتنت‌ها مبلغ مشخصی را به مایکروسافت پرداخت می‌کنند.

طبق برخی برآورد‌ها، پتنت‌های اندروید سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار برای مایکروسافت درآمد دارد و به گفته برخی منابع داخلی این صنعت، حق مایکروسافت از فروش هر دستگاه بین 7.5 تا 15 دلار است. برای نمونه HTC به ازای هر دستگاه گوشی موبایلی که به فروش می‌رساند، به مایکروسافت 5 دلار می‌پردازد. گفته می‌شود که مایکروسافت به این مبلغ راضی نیست و خواهان مبالغ بیشتری به ازای هر دستگاه است. در حالی که مایکروسافت زیاد درباره حق استفاده از فناوری‌های به ثبت رسیده خود صحبت نمی‌کند، اما مطمئناً در دریافت حق خود از دیگر کمپانی‌ها اغماض نمی‌کند. البته نباید فراموش کرد که قراردادهای این چنینی در دنیای امروز به امری عادی مبدل شده‌اند و در بسیاری از وسائل پیرامون ما، فناوری‌هایی از دیگر شرکت‌ها به کار گرفته شده‌اند، بنابراین در فروش محصولات، آن‌ها نیز سهم خود را دریافت می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
تاریخچه کامل سیستم عامل اندروید - اندروید ۱.۶