علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



این کلاه از مصدومان نوار مغزی می گیرد


این کلاه از مصدومان نوار مغزی می گیردجام نیوز/ محققان موفق به ساخت یک کلاه ایمنی شدند که در صورت بروز حوادثی مانند تصادف که در آن فرد دچار آسیب از ناحیه سر می‌شود، فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری کرده و سطح هوشیاری مصدوم را نشان می‌دهد.
این کلاه ایمنی جدید مانند یک دستگاه نوار مغزی در محل بروز حادثه عمل می‌کند.
فناوری جدیدی که توسط شرکت Smartbrain طراحی و توسعه یافته دارای الکترودهایی است که در داخل آن تعبیه شده و همه اینها به یک غشاء انعطاف پذیر متصل هستند.
هنگامی که این کلاه ایمنی بر روی سر بیمار در آمبولانس قرار داده می‌شود، این غشا به آرامی باد شده تا از اتصال الکترودها و ایجاد ارتباط آنها با سر اطمینان حاصل شود و ژل رسانا نیز به طور خودکار در هر یک از این الکترودها توزیع می‌شود.

پس از گذشت یک دقیقه از قرار دادن این کلاه بر روی سر بیمار، امواج مغزی وی خوانده می‌شود.
همراه با این کلاه یک نرم افزار وجود دارد که داده‌های بدست آمده را با داده‌های بیمارانی که دچار آسیب مغزی شدند مقایسه می‌کند.
پس از مقایسه این داده‌ها، پرسنل آمبولانس از وضعیت مصدوم مطلع شده و نتیجه را برای بیمارستان ارسال می‌کند تا پیش از رسیدن مصدوم به آنجا شرایط برای رسیدگی به وضعیت وی آماده شود.
در حال حاضر یک کنسرسیوم در حال بازبینی و تجاری کردن این فناوری جدید است.





منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
نوار مغزی و مداحی