سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشمولان غایب جهت تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود فراخوانده شدند


به گزارش ایرنا سرهنگ مراد ملائی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج با اعلام اینکه این طرح از 20 آذر آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد، افزود: مشمولانی واجد شرایط این طرح هستند که تا پایان سال 94 مدت غیبت آنان به هشت سال تمام برسد.
به گفته او مشمولانی که مدت غیبت آنها کمتر از هشت سال است نمی توانند در این طرح شرکت کنند.
وی گفت: سربازان فراری که مدت غیبت آنها قبل از اعزام و بعد از فرار از خدمت به صورت تجمیعی به هشت سال تمام برسد مشمول این طرح می شوند.
وی اظهار کرد: سربازان فراری قبلا به دادسرای نظامی معرفی می شدند اما در این مرحله از طرح سربازان فراری که جرمی مرتکب نشده باشند و فقط جرم آنها فرار از خدمت باشد به دادسرای نظامی معرفی نمی شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشمولان غایب از خدمت نظام وظیفه درخواست تخفیف یا تقسیط مبلغ جرایم را دارند گفت: در قانون، تقسیط این مبالغ پیش بینی نشده اما به ازای همسر پنج درصد و فرزند هم پنج درصد از مبالغ جریمه مشمولان غایب کسر و به صورت تخفیف اعمال می شود.
وی به مبالغ جریمه مشمولان غیب نیز اشاره کرد و گفت: برای مشمولان زیر دیپلم 100میلیون ریال، دیپلم 150میلیون ریال، فوق دیپلم 200میلیون ریال، کارشناسی 250میلیون ریال، کارشناسی ارشد 300میلیون ریال و دکترا 500 میلیون ریال اعلام کرد.
رئیس نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان هدف از اجرای این طرح را تعیین تکلیف مشمولان غایب دانست و گفت: باتوجه به اینکه سن این مشولان بالا رفته و دیگر توان انجام خدمت وظیفه عمومی ندارند از این رو طرح جریمه مشولان غایب اجرا می شود.
سرهنگ ملائی با بیان اینکه اولین مرحله این طرح در شش ماهه دوم سال گذشته آغاز شد از مشمولان این طرح خواست هرچه سریعتر پیگیر وضعیت نظام وظیفه خود شوند.
وی با اشاره به اینکه در مرحله اول این طرح 288هزار نفر در کل کشور مشمول شدند گفت: از این تعداد در استان کردستان نیز 12هزار و 108 نفر مشمول این طرح شدند که برای 70درصد از این افراد کارت معافیت از خدمت صادر شده است.
او گفت: مشمولانی که در خارج از کشور سکونت دارند به شرط داشتن شرایط می توانند با مراجعه به کنسولگری های جمهوری اسلامی مدارک خود را تحویل دهند و یا از طریق بستگان درجه یک خود در داخل کشور نسبت به تکمیل مدارک مورد نظر اقدام نمایند.
وی اظهار کرد: برخی از مشمولان شرایط استفاده از طرح جریمه مشمولان غایب را دارند اما به دلیل اطلاع نداشتن از قوانین پیگیری نکرده اند.
او میزان خدمت در مناطق عملیاتی استان کردستان را 18 و مناطق آرام استان را 21 ماه اعلام کرد.
وی سیاست ستاد کل نیروهای مسلح کشور را خدمت مشمولان در نزدیکترین محل سکونت دانست و افزود: این سیاست به منظور رفاه حال مشمولان و خانواده های آنان اتخاذ شده است.
وی به دو هزار و 580 نامه مردمی به رئیس جمهوری در جریان سفر او در سال جاری به استان کردستان اشاره کرد و گفت: این تعداد نامه در مورد پیگیری معافیت از خدمت وظیفه عمومی بوده که از مکاتبه کنندگان درخواست مراجعه به اداره نظام وظیفه جهت تعیین تکلیف خدمت خود را داریم.ک/3
3033

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تمدید اجرای طرح جریمه ریالی برای مشمولان غایب