سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قالیباف: به خاطر کمبود واگن‌های مترو شرمنده هستیم


قالیباف: به خاطر کمبود واگن‌های مترو شرمنده هستیمتسنیم/ شهردار تهران گفت: به خاطر کمبود واگن‌های مترو شرمنده مردم هستیم.

محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه متروی شهر آفتاب با اشاره به اینکه در هفته بالغ بر 700 متر حفاری تونل‌های مترو انجام می‌شود، گفت: طول پروژه ایستگاه متروی شهر آفتاب 6 کیلومتر است. از این رو از دید افرادی که کیلومترها خط مترو را احداث می‌کنند، این پروژه کوچک محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این ایستگاه منتهی شدن آن به یکی از مجموعه‌های شهر تهران یعنی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب است که احداث آن برای شهر یک ضرورت محسوب می‌شد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: یکی از چالش‌های شهر تهران که مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده بود نمایشگاه بین‌المللی در شمال تهران بود که اکنون مفتخریم بگوییم این بار مسئولیت را تقبل کردیم و نمایشگاه آفتاب را در این نقطه آماده کردیم تا مهمترین چالش شهرمان که یکی از مهمترین خواسته‌های مردم بود پاسخ داده شود.
قالیباف با بیان اینکه وجود این ایستگاه مترو کمک قابل توجهی به دو دانشگاه و حوزه علمیه در این محدوده خواهد کرد، گفت: تا سال 84 مجموعه خطوط متروی تهران 80 کیلومتر بود که از سال 84 تا سال گذشته 100 کیلومتر احداث شد و در حال حاضر 180 کیلومتر از خطوط مترو به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه خط 6 و 7 متروی تهران از جمله خطوط کلیدی متروی تهران هستند، گفت: این دو خط از مراکز مهم شهر تهران عبور می‌کنند و دسترسی راحت‌تری برای شهروندان به نقاط مختلف شهر به وجود می‌آورد. شرمنده مردم هستیم که به دلیل کمبود واگن در برخی از ایستگاه‌ها هر 5 الی 6 دقیقه و در برخی دیگر از خطوط هر 20 دقیقه قطار اعزام می‌شود و این در حالی است که ممکن است این قطارها امکان سوار شدن مسافران را نداشته باشد و اگر هم این امکان باشد شأن و کرامت انسانی آنها خدشه‌دار می‌شود.
شهردار تهران افزود: دولت قول داده نسبت به تامین واگن‌های مترو به شهرداری کمک کند که اگر این امر محقق شود می‌توانیم هر 2.5 دقیقه یک قطار به ایستگاه‌ها اعزام‌ کنیم و تعداد جابه‌جایی مسافران را روزانه به 10 میلیون نفر افزایش دهیم. در این صورت همچنین می‌توان گفت 50 درصد سفرهای شهری با مترو انجام خواهد شد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
موشی که واگن مترو را به هم ریخت