سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترکیه مأمن تروریست‌های مخالف عراق شده است/ حمایت آنکارا از داعش ادامه دارد


«کامل الزیدی»، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد با اشاره به مواضع منفی ترکیه نسبت به عراق اظهار داشت: دولت آنکارا همچنان سیاست‌های خصمانه نسبت به دولت و ملت عراق در پیش گرفته و از داعش حمایت می‌کند.

وی افزود: ترکیه از زمان سرنگونی رژیم بعث صدام و متحول شدن عراق موضع واحد، مهم و آشکاری که نشان دهنده حمایت از تغییر در عراق باشد، نشان نداده است.

الزیدی گفت: ترکیه پناهگاه همه تروریست‌ها، قانون‌شکنان و افراد تحت پیگرد قانون و دستگاه قضایی عراق شده  است و اکثر نشست‌ها و سمینارهایی که علیه نظام عراق است، در ترکیه برگزار می‌شود.

نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه مداخله نظامی ترکیه در خاک عراق به قصد کمک به این کشور نبوده است، گفت: ترکیه همسایه عراق است و تاریخ مشترک و همکاری‌های اقتصادی مهمی، 2 کشور را به هم ارتباط می‌دهد، به گونه‌ای که عراق شریان اقتصاد ترکیه محسوب می‌شود، بنابراین آنکارا قبل از دخالت در پرونده جنگ علیه عراق باید به این امور بیاندیشد.

الزیدی ضمن انتقاد از مواضع ترکیه نسبت به جنگ عراق علیه داعش گفت: ترکیه هنگامی که ائتلاف بین المللی ضد داعش تشکیل شد پیوستن خود به آن را اعلام نکرد و طبعا هدف از این کارش معلوم بود، چرا که اردوگاه‌های داعش در خاک ترکیه است، مجروحان داعش در بیمارستان‌های ترکیه معالجه می‌شوند و نفت به سرقت رفته عراق از سوی گروهک‌های داعش از طریق ترکیه به فروش می‌رسد واین یعنی ترکیه میانجی بین داعش و نفت به سرقت رفته از خاک عراق است.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/RDWKS0


ویدیو مرتبط :
سندی بر حمایت ترکیه از تروریست های داعش