اخشابی: اشتباهی گفتند من با رپ مخالفم


پنج شنبه 21 آبان 1394 13:00 | کد خبر: 2166227810232775999 | بازدید: 2

خواننده کشورمان گفت: بیشتر دنبال کننده اخبار هنری به ویژه موسیقی هستم ولی خیلی عادت به دنبال کردن تیترهای سیاسی ندارم.

به گزارش جام جم نوا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خواننده خوب و خوش صدایی است که تاکنون بسیاری از تیتراژهای خاطره انگیز رسانه ملی را خوانده است.

مجید اخشابی حالا چندسالی است که کنار هنر و موسیقی با مجله «زیرو بم» پایش به مطبوعات باز شده تا بتواند این بار در فضای رسانه با مخاطبانش در ارتباط باشد.

رابطه تان با مطبوعات و رسانه ها چطور است؟ اهل دنبال کردن اخبار و خواندن تیترها هستید؟

الان تقریبا هر هنرمندی به واسطه شبکه های اجتماعی رسانه خودش را دارد. به خاطر همین بخشی از وقتم همیشه در این نوع از رسانه ها می گذرد. اما خب بیشتر دنبال کننده اخبار هنری به ویژه موسیقی هستم. ولی خیلی عادت به دنبال کردن تیترهای سیاسی ندارم. بیشتر دوستانم برآیند اخباری را که خودشان جمع آوری کردند را به صورت گزیده برایم می فرستند. یک جورهایی شبکه های اجتماعی رقیب رسانه های خبری شدند اما خب هنوز رسانه مرجعیت خودش را حفظ کرده است.

در دوران کودکی دنبال کننده مجله ای بودید که به خاطرش هربار به دکه های روزنامه فروشی سر بزنید؟

من از بچگی از مخاطبان کیهان بچه ها بودم. آن زمان در شهرستان بودیم. خوب یادم می آید که همیشه موقعش که می رسید پای دکه می رفتم و سراغش را می گرفتم. که گاهی می گفت چون باران آمده هنوز نرسیده است. الان در حوزه مطبوعات چنین انتظارات و التهاباتی از سوی مخاطبان برای صاحبان رسانه تبدیل به یک «رویا» شده است.

شما خودتان هم وارد فضای مطبوعات شده اید تجربه این فضای برایتان چگونه بود؟

بله ما مجله زیر و بم را از مهر سال ۹۱ منتشر کردیم و راه اندازی یک پایگاه خبری در حوزه هنر را نیز در دستور کار داریم. من در مجله خودمان هم دنبال این موضوع هستم که مخاطبان هم این انتظار را برای رسیدن شماره جدید داشته باشند. ولی واقعا به نظرم فضای مطبوعات کاملا تخصص است. من هم دوست داشتم یک ناخنکی به این فضا بزنم و همچنان تلاش می کنم مجله را مطبوعاتی تر و روز به روز بهتر عرضه کنیم؟

در چند سال اخیر شاهد حضور برخی چهره های هنری در فضای مطبوعات هستیم. دلیلش چیست؟

من از چندسال پیش سودای مجله داشتن را در سر داشتم. بالاخره هر هنرمندی دوست دارد با مخاطبش یک جوری صحبت کند. و مطبوعات و رسانه های کاغذی به علت خاطرات خوب و نوستالژیکی که از آنها داریم به این موضوع کمک می کند. احتمالا دوستان دیگر هم همینطور هستند و می خواهند از این طریق با مخاطبانشان در ارتباط باشند.

برایتان پیش آمده که در مصاحبه ای صحبت هایتان جور دیگری بازنشر شود و دردسری پیش بیاید؟ چون این موضوع گله برخی از اهالی هنر و چهره های شاخص کشور است؟

چند وقت پیش با یک خبرگزاری ها درباره رپ مصاحبه کردم. که با واکنش عجیب و غریب علاقه مندان به رپ روبرو شد. متاسفانه الان سودای تیترزنی در خیلی از خبرگزاری ها و رسانه ها وجود دارد و همه می خواهند تیترهای جنجالی بزنند. مخاطبان هم حوصله ندارند علاوه بر تیتر کل خبر را بخوانند. حرف های من هم با توجه به این شرایط جوری منتقل شده بود که من انگار با این نوع موسیقی مخالفم و بدم می آید. اما اینطور نبود. من سکوت کردم و فقط سعی کردم در برنامه خندوانه که دعوت شدم پاسخ عملی به این موضوع بدهم.

اگر بخواهید دو آهنگ جدید از خودتان را به مخاطبان معرفی کنید و توصیه کنید که گوش کند چه می گویید؟

چندکار جدید از من منتشر شده که می توانند در فضای مجازی آن را دانلود کنند و گوش بدهند. توصیه می کنم «ماه و پری» و آهنگ «لبخند» را که در خندوانه اجرا شد، گوش کنند.


ویدیو مرتبط :
رپ خوانی رامبد جوان به همراه مجید اخشابی