سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازداشت سرکرده «لیاری» و احتمال شکست پیمان نانوشته احزاب حاکم و «مردم پاکستان»


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز»، گفته می‌شود که «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان ملاحظاتی را در مورد نقش «رنجرز» (نیروی کماندوی این کشور) به دلیل پرونده‌های سیاستمداران فاسد بیان کرده است.

روزنامه به نقل از منابعی افزود: حزب حاکم پاکستان در نشست جمعه گذشته با حضور مقامات عالی این حزب، ملاحظاتی در مورد عملیات نیروی کماندو در کراچی و همچنین حزب مردم پاکستان بزرگترین اپوزیسیون در رابطه با عملیات رنجرز در شهر کراچی مطرح کرده است.

منابع آگاه از اتفاقات درونی حزب حاکم پاکستان در این خصوص گفتند: دولت اسلام‌آباد از پیگرد قانونی سیاستمداران مرتبط با تروریست‌ها و افراط‌گرایان هراس ندارد اما نوازشریف در مورد اقدامات رنجرز علیه سیاستمداران متهم به فساد مالی نگران است زیرا اداره ملی پاسخگویی (NAB) و اداره تحقیقات فدرال (FIA) اختیارات کاملی در مورد مبارزه با چنین جرایم و جنایات‌هایی را دارند.

بر اساس منابع، مقامات دولتی اسلام‌آباد در حال رایزنی با مقامات حزب مردم این کشور هستند تا نیروی رنجرز تنها علیه سیاستمداران مرتبط با تروریست‌ها اقدام کند.

به نظر می‌رسد که نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان مصمم شده است تا آشتی سیاسی را دنبال کند.

احتمال تنش بین احزاب حاکم و مردم پاکستان

منابع نزدیک به نخست‌وزیر پاکستان اعلام کردند که تحولات سیاسی در این کشور در چند ماه گذشته با سرعت در حال تغییر هستند و این امر سبب مشکلات زیادی برای حزب حاکم این کشور شده است.

برادران شریف در نشستی محرمانه از احتمال درگیری با حزب مردم این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گفته برخی منابع، حضور طولانی آصف علی زرداری از ماه ژوئن سال گذشته در خارج از پاکستان، بازداشت «عاصم حسین» عضو ارشد حزب مردم و اکنون دستگیری «عزیر بلوچ» سرکرده بزرگترین گروه جنایتکار در کراچی که روابط نزدیک با این حزب نیز دارد، سبب آشفتگی مقامات حزب حاکم به رهبری نواز شریف شده است.

حزب حاکم پاکستان به غیر از موارد خاص بر اساس قانون نانوشته‌ای علیه یکدیگر اقدامی نخواهند کرد.

یکی از مقامات دفتر حزب «مسلم لیگ» شاخه نواز شریف گفت: بازداشت برخی از اعضای ارشد حزب مردم پاکستان پس از دستگیری عزیر بلوچ احتمال تنش‌ها با حزب حاکم را افزایش خواهد داد.

یکی از سناتور سابق حزب حاکم اظهار داشت: بازداشت عزیر بلوچ هر توجیهی داشته باشد اما بر مشکلات برادران شریف خواهد افزود زیرا حزب مردم پاکستان نیز به دیگر احزاب مخالف دولت به ویژه «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» خواهد پیوست.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 36 سوره احزاب، حاکم بودن خدا محوری بر دموکراسی