آفرود با تویوتا لندکروز 6 چرخ!


آفرود با تویوتا لندکروز 6 چرخ!خودرو بانک/ از زمانی که شرکت خودروسازی مرسدس بنز دست به معرفی پیکاپ G63 AMG با شش چرخ محرک زد، هر شرکتی به نوبه خود سعی بر تولید خودرویی افسانه‌ای شش چرخه اینچنینی داشته است. اول از همه شاهد معرفی خودرویی تحت عنوان فلای هانتسمن توسط شرکت تیونینگ کان دیزاین بودیم که پروژه خود را بر روی یک دستگاه لندروور دیسکاوری پیاده کرده بود. پس از آن هم شرکت خودروسازی تویوتا یک طرح تقریبا مفهومی ارائه کرد و دیگر خبری از آن نشد، تا اینکه یکی دو روز پیش باز دوباره شرکت خودروسازی تویوتا با یک دستگاه تویوتا لندکروزر قدیمی سر و کله‌اش پیدا شد، تویوتا لندکروزری که حالا زیر تیغ تویوتا تبدیل به یک خودروی شش چرخ محرک شده است.

این جور خودروهای قدیمی بی‌میلی خود نسبت به مرگ را سالهاست که نشان داده‌اند، به همین دلیل تویوتا برای اجرای چنین پروژه‌ای ترجیح داده اول از این دسته از خودروهای قدیمی استفاده کند. از طرفی دیگر هم می‌توان این پروژه را به دید یک تشکر برای تویوتا لندکروزرهای قدیمی نگاه کرد که واقعا نقش بسزایی در بزرگ و معتبر کردن نام تویوتا داشته‌اند و از این رو شرکت سازنده نسخه‌ای ویژه از آن را به پاس قدردانی ساخته است.

به هرحال در این خودروی قدیمی، شاهد 6 چرخ محرک هستیم که برخلاف مرسدس بنز آلمانی، خاصیت کاربردی خود را حفظ کرده و تنها چهار چرخ عقبی خودرو می‌توانند به تنهایی حدود 3.3 تن بار را تحمل کنند. نیروی مورد نیاز این شش چرخ هم توسط پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند 4.5 لیتری هشت سیلندر V شکل توربو دیزل تامین می‌شود. متاسفانه آمار دقیقی و یا دست و پا شکسته‌ای از مقدار قدرت تولیدی این پیشرانه ارائه نشده است، ولی قطعا با چنین حجمی می‌توان انتظار قدرتی بیش از 300 اسب بخار و گشتاوری بیش از 500 نیوتن متر را از این پیشرانه دیزلی داشت.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خودرو بانک


ویدیو مرتبط :
آفرود تویوتا لندکروز