ولایت فقیه برگرفته از احکام اسلامی است


مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: مسئله ولایت فقیه، یک مسئله سیاسی و ایجاد شده در زمان کنونی نیست، ولایت فقیه از اعتقادات دینی و احکام اسلامی است که از آیات و روایات دینی اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان حجت‌الاسلام سیدنعمت‌الله صالح، در مراسم یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید اباذری شهرستان شهرضا اظهار کرد: هر کسی که به امامت اعتقاد دارد باید به مسئله ولایت فقیه نیز اعتقاد داشته باشد زیرا زعامت امت اسلامی در دوران غیبت و اجرای احکام اسلامی در این دوران، بر عهده ولی فقیه است.

وی افزود: یکی از امور مربوط به ولایت فقیه اداره جامعه و حکومت است که ولایت فقیه بر اساس آیات قرآن و روایات دینی این کار را انجام می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تصریح کرد: در تمام جنگ‌های دو سده اخیر بخش‌هایی از خاک ایران جدا و به بیگانگان واگذار شد، اما در طول دوران جنگ تحمیلی 8 ساله علیرغم تهاجم همه جانبه قدرت‌های جهان به کشور، ذره‌ای از خاک کشور جدا نشد.

صالح تصریح کرد: ولی فقیه بر اساس آموزه‌های قرآن کشور را در حالت آماده و مجهز قرار می‌دهد و همه افراد به وضوح قدرت ولایت در اداره امور نظامی را در دوران جنگ تحمیلی مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: دشمن پس از شکست در عرصه نبرد نظامی با هوشیاری اقدام به طرح ریزی جنگ فرهنگی کرده است و تلاش می‌کند از این طریق اعتقادات جامعه و مسئولان را نسبت به آرمان‌های اسلام و انقلاب تغییر دهد.

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا ادامه داد: مسئولان باید مراقب نفوذ دشمن باشند، مردم در طول دوران انقلاب، با سربلندی از امتحانات بیرون آمده‌اند، ولی مسئولان در معرض خطر هستند و از این جهت باید با بصیرت، پیوند خود با ولایت را حفظ کنند و مانع تحقق اهداف دشمن شوند.

صالح گفت: دشمن به دنبال کم رنگ کردن اعتقادات انقلابی در جامعه است، استکبار ستیزی نخستین آرمانی است که از سوی دشمن مورد هجمه قرار می‌گیرد. تهاجم فرهنگی دشمن به اندازه‌ای خطرناک است که در صورت موفقیت در این عرصه، روحیات و اخلاق مردم جامعه تغییر می‌کند و در آن صورت بسیاری از آرمان‌ها با خطر مواجه می‌شود.

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا با اشاره به هفته نکوداشت بسیج گفت: هدف اصلی از طرح عنوان و سازمان بسیج در جامعه از سوی امام راحل(ره) زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) و ترویج اندیشه‌های متعالی اسلام در تمام جهان بوده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فرق ولایت فقیه ما وولایت فقیه اسرائیل