سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه کودکان را از تماشاي بيش از حد تلويزيون منصرف کنيم


  X     

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 14:28

چگونه کودکان را از تماشاي بيش از حد تلويزيون منصرف کنيم

چگونه/ بسياري از کودکان تا سنين 9-10 سالگي هستند که تنها سرگرميشان تلويزيون است.تماشاي بيش از حد تلويزيون علاوه بر آسيب رساندن به چشمهاي کودک، آنها را از فعاليتهاي ديگر باز ميدارد و باعث تنبل بار آمدن بچه ها مي شود، از اينرو منصرف کردن بچه ها از تماشاي تلويزيون يکي از دغدغه هاي والدين مي باشد. ما در اين چگونه چند راهکار را بيان مي کنيم.
‎ خودتان زياد تلويزيون تماشا نکنيد
اگر شما از آن دسته والديني هستيد که صبحها بلافاصله بعد از بيدار شدن از خواب تلويزيون را روشن مي کنيد و يا در تمام طول روز تلويزيون شما روشن است، نميتوانيد از کودک خود توقع تماشا نکردن تلويزيون را داشته باشيد. از اينرو ابتدا براي خودتان براي تماشاي تلويزيون برنامه بگذاريد تا کودک هم رفتار شما را تقليد کند.
براي تماشاي تلويزيون در خانواده برنامه ريزي کنيد
تلويزيون را در ساعات معين مثلا براي تماشاي فيلم يا سريالي خاص روشن کنيد و به کودکتان بياموزيد يک برنامه کودک را انتخاب کند و فقط براي ديدن آن، تلويزيون را روشن کند. در ساعات ديگر روز تلويزيون را خاموش کنيد.
‎ در حين برنامه مورد علاقه کودکتان، تلويزيون را خاموش نکنيد
اين کار باعث مي شود کودک شما نسبت به اين کار حساس شده و هميشه براي تماشاي تلويزيون با شما بجنگد.
از تماشاي تلويزيون به عنوان پاداش براي کودک استفاده کنيد
به کودک خود بگوييد مثلا اگر تکاليفش را انجام دهد ميتواند مدتي تلويزيون تماشا کند و يا اگر کاري را که شما از او خواسته ايد را انجام دهد، پاداش او تماشاي تلويزيون است.
بازيهاي فکري برايش بخريد
بازيهاي فکري و مورد علاقه کودکتان را برايش بخريد تا او سرگرمي ديگري غير از تماشاي تلويزيون داشته باشد.
زمان بيشتري را براي کودکتان صرف کنيد
عامل مهمي که باعث ميشود کودک شما مدت زيادي را پاي تلويزيون بگذراند، کم حوصلگي شما در وقت گذراندن با اوست. اگر شما وقت کودکتان را با بازيهاي جذاب پر کنيد، کششي براي او براي تماشاي تلويزيون وجود نخواهد داشت.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
Deutsch? منصرف کردن یا شدن