سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ سنجش مکرر تراکم استخوان ضرورت ندارد


دکتر سلام/ سنجش مکرر تراکم استخوان ضرورت ندارد

باشگاه خبرنگاران/ محمود بیگلو متخصص ارتوپودی با اشاره به اینکه سنجش تراکم استخوان ضرورت ندارد اما بهتر است هر 3 سال یک دفعه این کار انجام شود، اظهار کرد: بهتر است سنجش تراکم استخوان در 40 سالگی به بالا انجام شود.در افراد سالم هر 3 سال یکبار و در بیمارانی که دچار عارضه پوکی استخوان هستند هر یک سال یک بار و تا زمانی که درمان قطعی شوند این کار را انجام دهند.

وی افزود: عارضه پوکی استخوان علائم خاصی ندارد و نمی‌توان آن را به راحتی تشخیص داد. در صورتی که فرد دچار شکستگی استخوان یا مهره‌ها شود، بیماری او مشخص می‌شود.

بیگلو تصریح کرد: عارضه پوکی استخوان بر اثر کمبود ویتامین D و کلسیم، استفاده از داروهای اعصاب به طور مداوم و طولانی، داروهای کورتون، تغذیه نامناسب، خوردن فست فود و نوشابه، تغییرات هورمونی و یائسگی بانوان، بیماری‌های هورمونی، اختلال در غدد تروئیدی و پاراتیروئیدی و غدد کلیوی، به وجود می‌آید.

این متخصص ارتوپدی تأکید کرد: توجه به میزان کلسیم و ویتامین موجود در بدن افراد، استفاده از داروهای پیشرفته و تخصصی و تغذیه مناسب می‌تواند از بیماری پوکی استخوان جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: توجه به توصیه‌های پزشکی و دارویی، فعالیت‌های مختلف و ورزش، نرمش، ورزش‌های کششی، راه رفتن یا پیاده‌روی، شنا و... می‌تواند از بروز بیماری پوکی استخوان پیگشیری کند.


ویدیو مرتبط :
تراکم استخوان