یک بیمارستان خصوصی در تهران پلمب شد


دستور پلمب یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران به علت عدم رعایت استانداردهای درمان و عدم تفکیک پسماندها و مشکلات زیست‌محیطی صادر شد.

به گزارش ایسنا، «میزان» نوشت: با توجه به سیاست‌های نظارتی دادستانی تهران، نظارت‌ها و بازرسی‌ها از سوی دادسرای جرائم پزشکی و بهداشتی تشدید پیدا کرده است و بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها زیر ذره‌بین مراکز نظارتی قضایی قرار گرفته‌اند.

چندی پیش در یکی از بازدیدهای سرزده سرپرست دادسرای جرائم پزشکی و بهداشتی از یکی از بیمارستان‌های خصوصی در محدوده خیابان امام خمینی (ره)، تخلفات آشکار پزشکی و بهداشتی به چشم خورد.

در این بازدید سرزده مشاهده شد که در ICU بیمارستان، پزشک بیهوشی مقیم وجود ندارد و در داروخانه آن نیز یک جوان با تحصیلات زیر دیپلم مشغول نسخه‌پیچی بود که طبق گفته معاون دادستان تهران به موجب قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی دخالت فرد فاقد صلاحیت علمی و فنی در امر پزشکی و دارویی تخلف محسوب می‌شود.

همچنین در این بیمارستان هیچ نوع تفکیک پسماندی انجام نمی‌شد و بخش قابل توجهی از پسماندها بدون تفکیک در فضای بیمارستان رها شده بود که مسئولان این امر را تهدید علیه بهداشت عمومی عنوان کردند.

بر همین اساس، با توجه به تخلفات آشکار پزشکی و زیست‌محیطی در این بیمارستان خصوصی و همچنین گزارشات مردمی، بازدیدها از این بیمارستان ادامه داشت که در نهایت به علت عدم رعایت استانداردهای درمان، عدم تفکیک پسماندها و مشکل زیست‌محیطی از ادامه فعالیت بازماند و با توجه به اینکه ادامه فعالیت این بیمارستان خصوصی تهدیدی برای بهداشت و مضر برای سلامت جامعه تشخیص داده شد، دستور پلمب این بیمارستان صادر شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خبر20:30 - حاشیه ساز شدن بیمارستان خصوصی در تهران